Co se v tomto článku dozvíte?
- Vše o motoru BAFANG - obecné informace, která vám můžou pomoci při výběru motoru pro elektrokolo
- Porovnání motorů ve stejné cenové kategorii
- Konkrétní informace a parametry motoru BAFANG M400/420
- Konkrétní informace a parametry motoru BAFANG M410
- Konkrétní informace a parametry motoru BAFANG M500
- Shrnutí a zhodnocení motorů BAFANG
- Jaká je naše nabídka elektrokol s motorem BAFANG
Vše o motoru BAFANG
Značka BAFANG se v odvětví elektrokol prosadila především díky nábojovým motorům (jak v předním, tak zadním kole), kde je dlouhodobě jedničkou na světovém trhu. V posledních pár letech se však BAFANG intenzivně zaměřil i na výrobu středových motorů.
Rozměrově je řada M400/420 o něco objemnější, a vizuálně o něco výraznější než motory značek BOSCH, YAMAHA, SHIMANO, nebo BROSE. Řada M500 je v tomto ohledu o něco subtilnější a vzhledově líbivější. Je vidět že BAFANG jde opravdu dopředu, nejen technicky, ale i designově.
Hlavní výhodou motorů BAFANG je nízká cena! Elektrokola s těmito motory můžete na trhu koupit již od 42 990,- Kč. Je pravda, že úroveň zpracování některých komponentů, jako je například nabíječka, nebo ovladač displeje nedosahuje takových kvalit a designového zpracování, ale to už je jenom malý kosmetický detail.
Servisní zabezpečení a spolehlivost motorů je na vysoké úrovni, takže se nemusíte bát, že by tyto motory nefungovaly korektně.
Motory BAFANG je možné označit jako motory „bez emoce“. Motor nedosahuje žádné výrazné špičky, máte pocit, jako kdyby jely pořád konstantně, bez výraznějších výkyvů.
Pro někoho to můžeme být výhoda (zejména u krosových a městských kol – případně dámském využití), ale v případě jízdy v členitějším a těžším terénu může výkon občas chybět.
Drobným neduhem je u typů M400/420 velký apetit motoru při jízdě do prudkého kopce, kdy se jeho spotřeba razantně zvýší.
Pokud k tomu připočtete těžkého jezdce a horké letní počasí, občas se stane, že se motor kvůli teplu vypne a vy musíte chvilku počkat. Proto bychom těžším jezdcům raději doporučili sáhnout po typu M500, kde už je tento neduh vyřešen.
Rozborka motoru BAFANG M400
Porovnání
Zajímá vás porovnání motorů BAFANG jak mezi sebou, tak i s nejbližší konkurencí? V této části článku se této problematice podíváme na zub!
BAFANG M400 | BAFANG M420 | BAFANG M410 | BAFANG M500 | yamaha pw-st | |
---|---|---|---|---|---|
Hmotnost | 3,9 kg | 3,6 kg | 3,4 kg | 3,4 kg | 3,4 kg |
Točivý moment | 80 Nm | 80 Nm | 80 Nm | 95 Nm | 70 Nm |
Výkon | 250 W | 250 W | 250 W | 250 W | 250 W |
Jak je vidět, čísla mluví jasně! Motory BAFANG M400 a M420 jsou sice o pár deka těžší, ale v dané cenovce nemají téměř žádnou konkurenci.
BAFANG M500 nabízí v porovnání s konkurencí při stejné hmotnosti o 25 Nm víc a ještě menší cenu. Pokud nepotřebujete mít na elektrokole značkový motor, motory BAFANG pro vás budou dobrou volbou!
Jednotlivé typy motorů BAFANG
BAFANG M400/M420
Středový motor BAFANG M400 je nejlevnější typ středového motoru jaký můžete na trhu sehnat. Motor disponuje točivým momentem 80 Nm a maximální rychlostí 25 km/h (v případě zájmu možno odstranit).
I přes to, že se jedná o nejlevnější středový motor, disponuje torzním snímačem. Torzní snímač slouží k identifikaci síly, kterou šlape jezdec do pedálů. Motor pak dokáže lépe regulovat výstupní výkon, a pro jezdce je tato jízda poté více podobná jízdě na klasickém kole.
Parametrově jsou oba typy (M400 a M420) shodné, jedinými rozdíly jsou způsob uchycení a mírně odlišné tělo motoru.
Naše nabídka elektrokol s motory BAFANG M400/420
BAFANG M410
Středový motor BAFANG M410 je face-lift motoru M400. Parametrově má stejné hodnoty - 80 Nm točivého momentu a 250 W nominálního výkonu. Jeho váha se ale snížila o krásných 500 g na 3,4 kg.
Motor má nově stejné konektory jako model M500, což je skvělé z hlediska určité standardizace!
Naše nabídka elektrokol s motorem BAFANG M410
BAFANG M500
Středový motor BAFANG M500 je přepracovaná a pokročilejší verze motoru M400. Disponuje všemi přednostmi a opravuje určité nedostatky. V první řadě se motoru zvýšil točivý moment o 15 Nm na krásných 95 Nm! Maximální rychlost je stále omezená na 25 km/h, ale stejně jako u verze M400/420 lze toto omezení odstranit. Zlepšila se výrobní kvalita zpracování a zmenšilo se tělo motoru.
Tento motor naleznete hlavně na elektrokolech střední třídy s cenou okolo 60 000,- Kč. To z něj dělá hlavního konkurenta pro motor BOSCH Performance Line, který má o něco lepší kvalitu zpracování, ale nabízí točivý moment pouze 65 Nm. Pokud chcete motor který se vyznačuje tichým a plynulým chodem (i při jízdě do kopce).
Velkou výhodou je u tohoto typu motoru válečková spojka. K čemu slouží válečková spojka ptáte se? V momentu, kdy vám dojde baterie, nebo jedete bez připomoci, se odpojí motor od šlapání, a vy můžete jet bez odporu!
Naše nabídka elektrokol s motorem BAFANG M500
Shrnutí
Motory BAFANG za nás disponují dobrým poměrem ceny a výkonu. Pokud máte elektrokol pouze na rekreační použití, bude vám typ M400/420 plně dostačovat. Když byste chtěli motor pro více sportovní využití, doporučili bychom vám spíše model M500.
Hodnocení
Výhody:
- Nižší pořizovací cena
- Tichý chod motoru
- Servisní zabezpečení + nižší cena náhradních dílů
- Vhodné pro rekreační jízdu v mírně zvlněném terénu
- Výrobce může použít libovolný akumulátor - tím pádem se objevují modely s kapacitou baterie až 900 Wh!
Nevýhody:
- Vyšší hmotnost motoru
- O něco méně přesný torzní snímač
- Pomalejší nástup výkonu při rozjezdu
- Občas nalezneme v rámci servisu drobné výrobní nepřesnosti