Navštivte naši prodejnu a servis v Mělníku.

Košík(0)

Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Testy a recenze

Kalkulátor dojezdu - vypočítejte si reálný dojezd

12.10.22 | 4933x přečteno


Podívejte se jak vychází reálné dojezdy u jednotlivých kapacit baterií elektrokol.

Sdílet



Kalkulátor dojezdu - vypočítejte si reálný dojezd

Každý, kdo začíná přemýšlet o elektrokole si položí otázku "jak daleko s elektrokolem mohu dojet"? Otázka je jednoduchá, ale bohužel odpověď na ní je velice složitá a nejednoznačná. Dojezd elektrokola je ovlivněn celou řadou proměných faktorů, které dojezd elektrokola mohou celkem zásadně ovlivnit. Této skutečnosti se mnohdy výrobci a prodejci elektrokol snaží využít a manipulují se zákazníkem, resp. s hodnotou dojezdu elektrokola. Proto se můžete setkat s mnohdy zcela odlišnými hodnotami dojezdu u stejné kapacity baterie - záleží vždy především na výrobci, zda prezentuje reálné informace nebo optimální - teorietické dojezdy v laboratorních podmínkách .. Níže se Vám pokusíme reálné dojezdy trochu více přiblížit, abyste po zakoupení elektrokola nebyli nemile překvapení, že prezentované údaje jsou v reálných podmínkách odlišné ..

* uvedené dojezdy vychází ze zkušeností zaměstnanců a zákazníků prodejce Akumo.cz


Dojezd elektrokola

U dojezdu je třeba rozlišovat mezi maximálním teoretickým dojezdem, kterým často někteří výrobci elektrokol uvádí zákazníky v omyl, a reálným dojezdem, který je definován především váhou jezdce, zvoleným stupněm asistence, typem motoru a řídící jednotky, aktivitou jezdce, stylem jezdce a profilem trasy. Reálný dojezd je nožné vypočítat z kapacity baterie.

Jeden příklad: Kapacita baterie 400Wh (11Ah na 36V), spotřeba při jízdě po rovině 3-7 Wh/km, při sklonu terénu nad 5% může narůst spotřeba až na 8-15 Wh/km! Rozptyl reálného dojezdu tedy může být od 130 km do 35 km na jedno nabití - vše je odvozené od jízdních podmínek a mnoha souvisejících faktorů ...


NÁŠ TIP

Dojezd elektrokola se středovým motorem je v praxi vždy delší než u eletrokol s motorem v náboji zadního kola. Důvodů je více, ale zjednodušeně je to možné vysvětlit vyšší efektivitou a inteligentnějším řízením středových motorů (Bosch, Yamaha, Bafang, Brose, apod.).

Na čem závisí dojezd elektrokola?

  • na kapacitě baterie
  • na typu motoru (středový nebo zapletený v kole)  a jeho výkonu
  • na tom, zda řídící jednotka měří sílu na pedály, či jen sleduje, zda otáčíte klikami
  • na valivém odporu pneumatik, hmotnosti cyklisty zařazeném převodu a rychlosti
  • na vnějších podmínkách, jako je povrch cesty, stoupání, vítr, teplota
  • na zvoleném stupni asistence elektropohonu

Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál…


Porovnání produktů zavřít

Zboží bylo přidáno do porovnání produktů.

Přihlášení zavřít

Cookies

Naše společnost používá soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům. Kliknutím na tlačítko přijímám nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi pro úpravu zobrazovaných reklam tak, aby pro vás byly zajímavé.