Navštivte naši prodejnu a servis v Mělníku.

Košík(0)

Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Blog

Test elektrokola ROCK MACHINE Blizzard INT E90-297 RZ

04.01.22 | 316x přečteno


Otestovali jsme pro Vás sjezdové elektrokolo Rock Machine Blizzart INT E90-297. Na výsledky testu se můžete podívat v následujícím článku.

Sdílet



Test elektrokola ROCK MACHINE Blizzard INT E90-297 RZ

Nemusíme asi zbytečně tančit a poskakovat okolo horké kaše, jelikož je jistě všem jasné, že dnes se bude testovat a hodnotit elektrická varianta „enduro-bestie“ Rock Machine Blizzard, která si přinesla řadu novinek, posunů a vylepšení!

Menší kolo, menší motor, větší akumulátor!

On je vlastně příběh tohoto modelu o něco více zamotaný, než by se na první pohled mohlo zdát. Prvotně tato modelová řada začala s mohutnou pětikomorovou spodní trubkou, s pluskovými plášti a v extrému se zdvihy 170/140 mm. Rok poté se Blizzard INT2 „přestěhoval“ na velká kola (29“), přičemž se zdvih lehce zredukoval na hodnoty 160/140 mm – RM Blizzard INT2 (model 2020). Tato generace, označená jako INT2, přitom dostala podstatně užší spodní rámovou trubku a baterie Darfon, což otevřelo novou kapitolu v historii dané modelové řady. Nyní se Blizzard INT opět trochu mění, zdvihy 160/140 mm zůstaly zachovány, avšak místo loňské devětadvacítky je aktuálně před námi již zmiňovaný mullet s menším zadním kolem (27,5“) a s masivní zadní pneumatikou WTB Trail Boss 27,5×2,6“. Další z prvků, který se mezigeneračně změnil, představuje pohon! Je zde totiž nová jednotka Shimano EP8, která je menší, lehčí, a přitom výkonnější než předchůdce Shimano STePS E8000. Ale rovněž třeba nový akumulátor Darfon s kapacitou krásných 630 Wh (doposud jen 504 Wh).

Podmínky vskutku neortodoxní!

Na test této mašiny jsem se velice těšil a doufal jsem, že jí dám pořádně za uši. Celé to ale dopadlo trochu jinak, protože jsme za uši dostali oba dva, ale v trochu jiném slova smyslu – podmínky v době tohoto testu byly skutečně neortodoxní! První den v sedle tuny bláta všude, kam se jen člověk podíval! Brzy poté silný mráz a hlavně, minimálně na Pražské poměry, nezvyklá sněhová kalamita! Sníh sice po týdnu a něco začal z lesů opět postupně mizet, výhra to ale byla jen poloviční. Náhlá obleva totiž znamenala návrat k původnímu blátivému scénáři, což bylo už poněkud únavné. I tak jsem toho s tímto kolem najezdil poměrně dost, nešetřil jsem jej, ale ani sebe, a jízdních dojmů a postřehů tak vysloveně málo nemám. Jediné, co mi chybí, jsou zkušenosti na normálnějším sušším povrchu, kde by se dala více popustit uzda jezdecké fantazie. I když z těch pár chvilek a pár míst bez sněhu a bláta jsem snad také vyčetl alespoň „něco.“

Stále jedeme Chopper style!

Chvíli jsem přemýšlel, zda pro dnešek nezačít z jiného konce, ale proč rušit zažité pořádky, které se již tolikrát osvědčily – jinak řečeno, základem je posed a ovládání! Zde bychom přitom mohli narazit tradičně na skutečnost, že u eBiků se mi posed příliš podrobně hodnotit nechce, jelikož mi nepřipadá jako tolik zásadní, alespoň ve srovnání s koly bez motoru, kde si to nejen na kopec musíte odmakat hezky za své… Jenže zrovna Blizzard INT E90-297 je v tomto směru poměrně specifickým strojem, už jen díky mezigeneračnímu přechodu od velkých kol na nový mullet koncept. Vyměníte-li zadní kolo za menší, klesne logicky střed, více se položí úhel hlavy, stejně tak se sníží i úhel sedlový. Alespoň pokud se nesáhne do geometrie samotného rámu. Dle tabulek přitom Blizzard INT2 roku 2020 měl úhel hlavy 66° a sedlový úhel 74°, u modelu 2021 by to mělo být 64° v případě hlavy a stejných 74° na postu sedlovky. Reálné postřehy jsou každopádně takové, že je Blizzard INT E90-297 pocitově celkově více položený vzad, jak v případě hlavy, tak i pozice sedla.

SHIMANO XT SL-M8100-IR Rapidfire Plus, 12-speed

DVO Jade X Coil, external rebound, 2 position compression (High/Low)

DVO Diamond E2, LSC, Internal OTT Adjust, Rebound, Tapered, 15x110mm axle, 160mm travel

SHIMANO STEPS  EP800, 36V, 250W, 85Nm

DARFON, 630 Wh, in-frame mount

ONE1 Alloy, MT171, dropper post 150&170mm travel, 30.9x440mm&480mm

SHIMANO SC-EM800, Clamp band

SHIMANO XT SL-M8100-IR Rapidfire Plus, 12-speed

DVO Jade X Coil, external rebound, 2 position compression (High/Low)

DVO Diamond E2, LSC, Internal OTT Adjust, Rebound, Tapered, 15x110mm axle, 160mm travel

SHIMANO STEPS  EP800, 36V, 250W, 85Nm

DARFON, 630 Wh, in-frame mount

ONE1 Alloy, MT171, dropper post 150&170mm travel, 30.9x440mm&480mm

SHIMANO SC-EM800, Clamp band

Blizzard „s“ a „bez“!

Rozdíly a specifika posedu, u Blizzardu postaveného v podobě mulletu, jsem měl možnost již dříve vyzkoušet na stroji klasickém bez motoru (RM Blizzard 90-297), kde jsem se zprvu trochu pral s jeho specifickým posedem a s hmotností poměrně dost soustředěnou nad zadním kolem. Ve zmíněném případě to částečně kompenzovalo nahrazení pružiny tlumiče za progresivní kousek s vyšší tvrdostí, u elektrického Blizzardu INT jsem nechal pružinu původní (500 lbs u vel. L), ale možná, že bych i zde uvítal kousek s progresivním vinutím! Elektrický Blizzard byl totiž v této originální sestavě vcelku dost „sedlý na zadek“! To mě zprvu docela šokovalo, třeba už jen proto, že jsem před ním jezdil kola s přesně opačným vyzněním posedu, tedy s výrazně napřímenou sedlovou trubkou – Norco Optic C3 a Giant Trance X E+ Pro 2 (76° u obou kol).

Elektrokolo v naší nabídce

Elektrokolo máme jako testovací model k zapůjčení

Galerie


Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál…


Porovnání produktů zavřít

Zboží bylo přidáno do porovnání produktů.

Přihlášení zavřít

Cookies

Naše společnost používá soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům. Kliknutím na tlačítko přijímám nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi pro úpravu zobrazovaných reklam tak, aby pro vás byly zajímavé.