ve středu 28.9.2022 je naše prodejna uzavřená - děkujeme za pochopení

Navštivte naši prodejnu a servis v Mělníku.

Košík(0)

Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Blog

Test nového elektrokola BULLS Sonic Evo AM-SL

07.04.22 | 237x přečteno


BULLS Sonic Evo AM-SL 1 v testu - kombinace celoodpruženého elekrokola s 750Wh baterií a hmotností téměř 21 kg? Sami jsme tomu nemohli uvěřit, ale BULLS Sonic Evo SL 1 kombinuje obě tyto obzvláště pozitivní vlastnosti.

Sdílet



Test nového elektrokola BULLS Sonic Evo AM-SL

Co se v tomto článku dozvíte?

Technické parametry a představení

Technické parametry vypadají na papíře velmi dobře! Velká baterie, nízká hmotnost, slušný zdvih odpružení a silný motor s 85 Nm točivého momentu. S těmito vlastnostmi nabízí Sonic Evo AM-SL1 od BULLS základ pro lehké celoodpružené elektrokolo. Baterie 750 Wh (samozřejmě vyjímatelná) je přímo z vývojového centra BULLS a nazývá se Sonic V10. Nízké hmotnosti je dosaženo mimo jiné speciálně konstruovaným karbonovým rámem, který má nezaměnitelný a extrémně moderní design. Při pohledu ze strany vypadá horní trubka tenká jako papír a někdo by se mohl bát o její křehkost, ale je nebojte se! Stejně jako celý rám je i horní trubka odolná a tuhá.

Pro skvělý výkon v terénu jsou použity komponenty RockShox - 140mm zdvih vpředu i vzadu dává 29palcovým kolům dostatek prostoru pro pohyb na trailu. Kompaktní středový motor Shimano EP8 s velkým točivým momentem slibuje v kombinaci s velkou baterií dlouhodobé potěšení z jízdy.

Geometrie rámu

Geometrie rámu na 140mm podvozku je poměrně sportovní, s naznačenou nataženou pozicí sezení. Sonic Evo AM-SL1 je tedy určen pro sportovní, ambiciózní e-bikery, kteří mají rádi aerodynamiku a nebojí se trochu větší zátěže na ruce.

S 66° úhlem řízení a 450mm řetězové vzpěře je rozvor 1238 mm, což podtrhuje všestrannost použití. 

Dostupné velikosti rámu: M, L, XL 

Hmotnost:  21,1 kg (velikost rámu L) 

Maximální nosnost elektrokola: 130 kg (informace od výrobce)

Výbava

BULLS Sonic Evo AM-SL1 je k dispozici v jedné variantě výbavy a dvou různých barvách. 

Vidlice RockShox 35 Gold pracuje se zdvihem 140 mm a je doplněna tlumičem RockShox Deluxe Select+. Brzdy Shimano XT funguje svižně a poskytuje tak slušný brzdný výkon i při delších sjezdech. S pneumatikami Schwalbe Nobby Nic na obou kolech je jasné, že zamýšleným účelem by neměl být nutně těžký a náročný terén. Přednost mají středně náročné traily...

Odpružená vidlice - RockShox 35 Gold (140 mm)

Tlumič - RockShox Deluxe Select+ RL (140 mm)

Řazení - Shimano Deore XT RD-M8100

Brzdy - Shimano Deore BR-M6120

Motor - Shimano EP8

Kapacita baterie - 750 Wh

Displej - Shimano SC-EM800

Pneumatiky - Schwalbe Nobby Nic Performance 29″ x 2,35

Motor a baterie

V BULLS Sonic Evo pracuje motor SHIMANO EP8, který nabízí maximální točivý moment 85 Nm. Kompaktní jednotka byla elegantně integrována do designu elektrokola a harmonicky zapadá do celkového designu. Co se týče výkonu a podpory, pokud zvolíme sportovní kadenci, nemáme důvod si na EP8 stěžovat. Motor nerad šlape pomalu, protože zde nemůže vyvinout svůj plný výkon. Na našem testovacím kusu bylo bohužel slyšet notoricky známé drnčení motoru, zejména při volnoběhu během přejíždění přes kořeny.

Pokud jde o baterii, BULLS sází na individuální řešení s velkou kapacitou. Mnoho výrobců nyní využívá příležitosti kombinovat motor SHIMANO EP8 s individuálními řešeními baterií. BULLS pro tento účel zkombinoval baterii Sonic V10 s kapacitou ohromných 750 Wh. Je zde ovšem jedna nevýhoda - zámek baterie je lehce nedomyšlený a odemknutí baterie trvá o něco déle než jsme zvyklí.

Abyste byli na BULLSu informováni o všech důležitých faktech aktuální jízdy, můžete použít nainstalovaný barevný LCD displej SHIMANO. Tento displej je známý pro nejlepší čitelnost a intuitivní ovládání. Montáž za řídítka jej chrání displej v případě pádu.

Dojezd

58,2 KM 
1 704 VÝŠKLOVÝCH METRŮ 
2 HODINY 27 MINUT

Laboratorní hodnoty jsou z hlediska vypovídající schopnosti nic moc neříkající. Proto máme vlastní testovací trať, kde toto elektrokolo zdolalo - 58 km / 1 704 výškových metrů - tento údaj jsme zjišťovali v testovacích jízdách, kdy vždy jezdíme v maximálním stupni podpory až do úplného vybití baterie .

Upozorňujeme, že tyto stanovené hodnoty je třeba chápat pouze jako vodítko a v žádném případě neodrážejí výsledky standardizovaného laboratorního testu. Pokud se na tomto elektrokole jezdí na nižších úrovních podpory, dojezd se výrazně zvyšuje.

Zajímají Vás i další elektrokola? Zde naleznete naši kompletní nabídku!

Test na trailu

Geometrie je kompaktní a pokud jde o úseky s prudkým stoupáním, vyžaduje aktivní přesouvání hmotnosti

Geometrie BULLS Sonic Evo AM-SL 1 je upravena pro dobré všestranné vlastnosti. Není tedy divu, že toto elektrokolo vyžaduje v technických a prudkých stoupáních hodně vědomého přesouvání váhy směrem k řidítkům, abyste neztratili trakci předního kola příliš brzy.

V běžných stoupáních například na lesních cestách, šotolinových cestách nebo na jednoduchých trailech, nedělá tomuto elektrokolu téměř žádné problémy polykat výškové metry. BULLS Sonic AM-SL 1 vyžaduje velmi aktivní jízdní styl pouze tehdy, když se jedná o technické pasáže, protože se přední kolo brzy zvedne ze země. Pak jsou tu pneumatiky Nobby Nic, které nedokážou v náročném terénu vybudovat dostatečnou trakci a přilnavost.

Díky lehké ovladatelnosti podporuje BULLS Sonic Evo AM-SL hravý styl jízdy. Zábavné jsou v tomto režimu i mírné sjezdy. Pokud to přijmete, tak je toto elektrokolo zábava, ale pouze když neprší. Proč? Protože pneumatiky fungují na mokrém povrchu ještě méně než normálně. Pokud by toto elektrokolo bylo naše, tak bychom nejprve tyto pneumatiky vyměnili za lepší.

Při vysoké rychlosti toto elektrokolo mírně postrádá stabilitu v přímém směru, protože se přední kolo dá relativně rychle rozhodit. To je okolnost, kterou přičítáme spíše pneumatikám a méně elektrokolu samotnému. V dlouhých, prudkých sjezdech je potřeba brzdit s předstihem, protože v BULLS namontovali na zadní kolo kotouč o průměru pouze 180 mm (asi kvůli úspoře hmotnosti).

Vidlice také překazí rychlý sjezd, protože RockShox 35 Gold nereaguje tak citlivě a je ochotna méně polykat nerovnosti, než jsme zvyklí od vidlic tohoto výrobce.

S tímto elektrokolem je na flow trailech spousta zábavy! Nízká hmotnost a živý charakter vás láká vzít každou hranu nebo kořen a těšit se na další malý skok. BULLS Sonic Evo AM-SL 1 má navíc vůli projet každou zatáčku plnou rychlostí. Ano, toto elektrokolo nás svým agilním ovládáním opravdu dostalo.

S tímto elektrokolem budou spokojeni i příznivci cykloturistiky, protože 750Wh baterie umožňuje velmi dlouhé výlety, aniž byste se museli bát, že někde uvíznete bez elektřiny. I když motor SHIMANO EP8 není jeden z nejúspornějších, jsou s ním možné obrovské dojezdy - samozřejmě se správným jízdním stylem a výběrem režimu podpory.

Dvanáctipastorková přehazovačka Shimano XT v kombinaci s řazením SLX bez námahy řadí. Designová sedlovka Limotec Alpha po celou dobu testování fungovala bez problémů a do celkového designu zapadla velmi dobře.

Fakta

Design - řekněme to narovinu: „Design je prostě skvělý a extrémně sexy.“ Karbonový rám mluví moderním designovým jazykem. Plochá horní trubka má krásně štíhlou siluetu - už z dálky poznáte, že se jedná o BULLS Sonic. Moc se nám to líbí!

Zámek baterie, na který je třeba si zvyknout - ano, baterii lze vyjmout ze spodní trubky bez nářadí nebo klíčů. K tomu je třeba stisknout posuvné tlačítko které odblokuje mechanismus. Bohužel tento posuvník vůbec nevypadá, že by touto funkcí disponoval a měl by tedy dostat aktualizaci designu, aby byla jeho funkce okamžitě rozpoznatelná.

Dostatek kapacity baterie a enormní dojezd - vestavěná baterie má kapacitu 750 Wh. Do kompaktního prostoru bylo umístěno maximum bateriových článků, což tomuto elektrokolu poskytlo enormní dojezd.

Slabé pneumatiky - BULLS sem nainstaloval pneumatiky Nobby Nic od výrobce Schwalbe. Před mnoha lety byla tato pneumatika jedna z lepších, ale v současné době bohužel působí pouze zastarale (alespoň na elektrokole)! Úroveň přilnavosti je průměrná a na mokru se jedná o skutečnou katastrofu. Kdo jezdí jen po lesní pěšině, když svítí slunce, bude s pneumatikou v pohodě, ale kdo je na trailu i v dešti či jiných nepříznivých podmínkách, měl by tyto pneumatiky vyměnit za modely s hrubším dezénem.

180mm zadní kotouč - pokud jde o velikost brzdového kotouče, nikdy nemáte dost. Preferujeme alespoň 200 mm vpředu i vzadu, a na výkonném elektrokole doporučujeme i kotouče o průměru 220 mm. Zvýšená bezpečnost snadno převáží malou váhu navíc.

Nízká hmotnost - navzdory silné baterii a velkému výkonu motoru váží BULLS Sonic Evo AM-SL 1 necelých 21 kilogramů a to s komponenty, které ponechávají velký prostor pro zlepšení za řady s nižší hmotností. Zde byste se při správném výběru mohli přiblížit k magické hranici 20 kil, ne-li ji překonat.

MonkeyLink – integrovaný systém osvětlení - tento vynález je pravděpodobně nejjednodušší způsob, jak vyřešit osvětlení elektrokola! Přímo pod představcem je umístěno magnetické rozhraní, které je napájeno elektřinou z baterie elektrokola a umožňuje během okamžiku připojit vhodné přední světlo. Pod sedlem se také nachází rozhraní MonkeyLink, takže není problém ani se zadním osvětlením.

Závěr

Hledáte pohodlné, lehké a zábavné elektrokolo? Pak pro Vás máme tip: Bulls Sonic Evo AM-SL 1! BULLSu se podařilo vytvořit prvotřídní celoodpružené elektrokolo s pěkným karbonovým rámem a agilním ovládáním. Nejmodernější technologie baterií a unikátní rám umožňují kombinovat kapacitu baterie 750 Wh s nízkou hmotností. Sečteno a podtrženo - toto elektrokolo váží pouze senzačně nízkých 21 kilogramů! 

BULLS září na flow trailech díky svojí lehké váze a hbitému ovládání. Když se terén ztíží, jsou limitujícím faktorem pláště a vidlice RockShox.

Kombinace nezávislého designu, kvalitního karbonové rámu, dobrých jízdních vlastností, předinstalované přípravy pro osvětlení MonkeyLink je za nás velmi dobrá, a proto od nás Bulls Sonic Evo AM-SL 1 dostává tip na nákup.

Výhody: 

  • Senzačně nízká hmotnost (21,1 kg s baterií 750 Wh)
  • Nezávislý, moderní design
  • Hbité a živé ovládání

Nevýhody: 

  • Pneumatiky nabízejí malou trakci na mokru
  • Pouze 180mm zadní brzdový kotouč

 

Výběr z naší nabídky celoodpružených elektrokol

Zdroj: https://www.emtb-news.de/news/bulls-sonic-sl-1-test-2022/


Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál…


Porovnání produktů zavřít

Zboží bylo přidáno do porovnání produktů.

Přihlášení zavřít

Cookies

Naše společnost používá soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům. Kliknutím na tlačítko přijímám nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi pro úpravu zobrazovaných reklam tak, aby pro vás byly zajímavé.