Tipy na brašny a tašky pro kola a elektrokola
1078x přečteno
PřečístNavštivte naši prodejnu a servis v Mělníku.
Klíčové
Parametry
Crussis e-Cross Low 1.8
26 990 Kč skladem 4 ksPopis produktu
Motor
Baterie
Výkon
Průměrný dojezd
Vidlice
Velikost kol
Vážení, pokud hledáte e-kolo pro sportovnější jízdu nebo výlet, jste na správné adrese.
Krosové elektrokolo e-Cross Low 1.8 se standartní baterií je totiž určené nejen pro výlety všeho druhu na silnicích a cyklostezkách, ale zvládne také sportovnější ježdění v lehkém terénu. Již se nemusíte bát kopcovitého profilu výletu. Naopak! Do trati se můžete pustit s vervou sobě vlastní. Je čas vyrazit! Není nač čekat.
E-bike Crussis E-Cross low 1.8 je připraven pro váš parádní výlet. Šlápněte do pedálů! Pokud byste přesto zatoužili po modelu se středovým elektromotorem a lepší doplňkovou výbavou (vidlice, přehazovačka, motor…), koukněte na e-kolo e-Cross low 7.8 / 7.8-S, OLI-Cross low 8.8-S/M, PAN-Cross Low 8.8-S/M, e-Cross Low 9.8-S/M a PAN-Cross Low 9.8-S/M.
Hlavní výhoda spočívá v ideálním přenosu točivého momentu, a tak v terénu nehrozí prokluzování. Zadní pohon je prozatím nejrozšířenější na trhu, na tom má jistě velkou zásluhu i nižší cena v porovnání se středovým motorem. Nevýhodou je někdy nerovnoměrné vyvážení kola, především při současném umístění baterie na nosič. To vede k většímu náporu na komponenty v zadní části kola a o něco méně plynulé dávkování výkonu.
Pokud plánujete ježdění po silnici, ale zároveň i v mírném terénu, pak může být zadní elektropohon ideální volbou s ohledem na poměr ceny a parametrů kola. Dále mohou zadní motor ocenit cyklisté, kteří chtějí jezdit často bez asistence motoru a pomoc elektrokola využívat pouze do prudkých kopců, v protivětru, díky okamžité akceleraci motoru.
Motorová asistence je ovládána prostřednictvím přehledného LCD panelu s digitálním displejem, který je umístěn na řídítkách u přední brzdové páky.
Jednoduché, pohodlné, bezpečné. Displej samotný zobrazuje kromě základních informací týkajících se stavu baterie a aktuálně využívaného stupně asistence také další údaje týkající se jízdy (rychlost, ujetá vzdálenost aj.).
Váš cyklocomputer tak můžete nechat doma, nebudete ho již potřebovat.
Srdcem elektrokola dodávajícím energii do systému je baterie s Li-Ion články SAMSUNG 36V / 468 Wh (13 Ah). Baterie je schopna dovézt elektrokolo na jedno nabití až do vzdálenosti 110 km. Vždy však samozřejmě závisí na profilu trati a způsobu využití asistence. Samozřejmostí je vybavení baterie BMS deskou (Battery Management System), která ji chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Zcela vybitou baterii nabijete do plné kapacity za 6,5 hodiny.
O řazení se stará 21 rychlostí sada Shimano Tourney s 3 převody v předu a 7 vzadu.
Zvolený převodový stupeň snadno poznáte na řadící páčce s ukazatelem.
Vidlice NEX je jedna z nejpoužívanějších vidlic pro krosová a treková elektrokola.
Disponuje zdvihem 60 mm, o tlumení se stará olej a o pružení ocelová pružina. Díky tomu, že se tato vidlice používá na velkém množství elektrokol, víme že je odzkoušená a velmi spolehlivá.
Pro rekreační jezdce bude tato vidlice jistě plně dostačující. Nevýhodou vidlice je absence přesného nastavení na daného jezdce.
Pro získání lepší představy o rozpětí dojezdových vzdáleností přikládáme jednoduchou tabulku, ve které se můžete podívat na reálné dojezdy jednotlivých baterií, které máme osobně vyzkoušené.
Nechte se inspirovat a podívejte se na doporučené příslušenství, které zákazníci nejčastěji k tomuto kolu pořizují.
Tech. parametry
podívejte se na kompletní specifikaci tohoto modelu
více
Katalog Crussis
prohlédněte si kompletní nabídku tohoto výrobce
více
Návod
než si kolo koupíte, můžete si prolistovat návod v češtině
více
Firma Crussis, jež vyrábí elektrokola, vstupuje do druhé dekády své existence. S novými motory a v nových prostorech. Zázemí a management ale stále zůstává pod taktovkou Petra Výkruty a jeho rodinných příslušníků. Povídali jsme si s celou jeho rodinou, která se na vzniku elektrokol Crussis podílí výraznou měrou. Pojďte se s námi podívat do zákulisí výroby.
Baterie je společně s motorem nejdůležitějším komponentem elektrokola. Kvalita baterie přímo ovlivňuje jízdní vlastnosti, dojezd a životnost a v neposlední řadě vaší spokojenost s produktem. Proto je dobré kupovat elektrokola, u kterých máte jistotu, že využívají vyzkoušené technologie od předních výrobců. Pouze tak se vyhnete zbytečným starostem a případným "zbytečným" investicím do nové baterie.
Baterie a nabíječka je u nás vždy v ceně
každé elektrokolo zakoupíte vždy s baterií a nabíječkou
Kapacita (Wh)
hlavní parametr baterie, čím vyšší hodnota, tím lépe. Nejlepší baterie mají až 950 Wh, slušný standard je dnes 500-600 Wh. Kapacitu baterie lze vypočítat z jejich základních parametrů "napětí V" x "kapacita Ah" = "kapacita Wh" - příklad: 36V x 17,5Ah = 630Wh
Nabíjení
lithiové baterie lze nabíjet kdykoli a jakkoli dlouho, nemá to vliv na jejich životnost. Např. rychlonabíječky (6A) zvládnou nabít 500 Wh baterii na 50% kapacity za 1 hodinu (akorát tak na to dát si oběd a nealko pivko), na 100% za 3 hodiny
Životnost
moderní baterie zvládnou velký počet plných nabíjecích cyklů (800 až 1000), než se jejich kapacita začne snižovat. Což v závoslosti na četnosti využití a způsobu zacházení s baterií odpovídá životnosti cca 4 až 8 let. Životnost baterie dokážete snadno prodloužit dodržením pár základních věcí - dočtete se níže.
Battery management system (BMS)
"mozek" baterie, řídící elektronika, která dohlížící na správné rovnoměrné dobíjení a vybíjení článků baterie. Vy se tedy nemusíte téměř o nic starat :)
Skladování
při delším nepoužívání (např. přes zimu) baterii držte nabitou ideálně na 50-60% její kapacitya uložte ji při pokojové teplotě (chlad třeba v garáži by způsobil její rychlejší samovybíjení)
Nevybíjejte baterii "do mrtva"
A když se vám to přece jen podaří, tak ji ihned nabijte. Nenechávejte ji ležet prázdnou, může dojít k jejímu nevratnému poškození.
V sezóně dobíjejte na 100% hned po dojezdu
Současné baterie Li-Ion nebo Li-Pol nabíjejte bez ohledu na zůstatek kapacity hned po dojezdu (často se setkáte s argumentem, že se má baterie nejdříve zcela vybít - je to nesmysl a těmto moderním bateriím to naopak škodí).
Mimo sezónu když nejezdíte, dobijte na 60%
60% nabití při nepoužívání baterie je pro její životnost nejoptimálnější (tj. 3 čárky z 5 na ukazateli). 1x měsičně zkontrolujte. Jakmile kapacita klesne na 40% (2 čárky z 5), dobijte opět na 60%.
Dojezd je pro zákazníka důležitá hodnota a výrobci to moc dobře vědí. I proto se většina výrobců předhání, kdo nabídne zákazníkovi zajímavější (delší) dojezd. Bohužel neexistuje žádná norma, která by pravidla pro uvádění dojezdových hodnot sjednotila, tak aby prezentované hodnoty byl opravdu reálné. My se snažíme udávat hodnoty zprůměrované, které korespondují s našimi vlastními zkušenostmi. Pro získání lepší představy o rozpětí dojezdových vzdáleností přikládáme jednodduchou tabulku, ve které se můžete podívat na reálné dojezdy jednotlivých baterií, které máme osobně vyzkoušené.
níže uvádíme hodnoty, které vycházejí z našich reálných zkušeností. Měly by vám pomoci získat lepší představu o reálném dojezdu, při zohlednění váhy jezdce a kapacity baterie.
váha jezdce
rychlost
tlak v pneu + použitý vzorek
úroveň přípomoci (asistence motoru)
váha jezdce
venkovní teplota, vítr
profil trati a jejích povrh (asfalt, písek, kamení)
Vyšší frekvence šlapání nad 50 otáček/min optimalizuje účinost pohonné jednotky. Naopak pomalé šlapání na těžké převody stojí akumulátor více energie.
Jezděte plynule, časté brždění a rojíždění je nehospodárné, tak jako u automobilu
Správné a včasné řazení zvyšuje efektivitu jezdce a vyšší dojezd baterie.
Kontrola správného tlaku v pneumatikách pro minimalizaci valivého odporu
Naše hokejová legenda Jaromír Jágr se stal v roce 2018 tváří značky českých elektrokol Crussis. Sám Jaromír Jágr vlastní a jezdí na koloběžce Crussis, kterou jak říká používá nejen k tréninku.
ONE a X - ONE je označení pro jednotnou barvu elektrokola. Povětšinou bývá v matném provedení. Pokud v názvu není ONE jedná se o klasickou barevnou variantu elektrokola.
City, Gordo, Country... - je označení pro typ elektrokola. CITY, COUNTRY - městká elektrokola. GORDO, SAVELA, CROSS - krosová a treková elektrokola. GUERA, FIONNA, ATLAND, LARGO - horská elektrokola ( detailnější popis níže ).
1.8,7.8, 9.8, 10.8... - číslice před tečkou vždy označuje mechanickou výbavu elektrokola, čím vyšší číslo, tím kvalitnější elektrokol ( detailnější popis níže ). Číslice za tečkou určuje modelový rok. To znamená, 8 = modely 2023, 7 = modely 2022, 6 = modely 2021 a pod...
S, M, L - toto písmeno vždy označuje kapacitu baterie, konkrétního modelu. Detailnější popis níže.
Largo - velikost kol 29", unisexový pevný rám
Atland - velikost kol 27,5", unisexový pevný rám
Guera - velikost kol 27,5", dámský pevný rám
Fionna velikost kol 29", dámský pevný rám
Baterie 14,5 Ah a 17,5 Ah jsou v rámu kola mezi sebou zaměnitelné a je možné je použít v jednom rámu kola, které jsou pro tyto baterie vyrobené.
Jednotlivě baterie jsou označeny písmenem. Pro lepší porozumění označení dané kapacity baterie. Označení písmene "S" je kapacita 17,5 Ah, "M" je kapacita 20 Ah a "L" je kapacita 25 Ah. Baterie s nejnižší kapacitou 14,5 Ah nemá žádné písmenné označení.
Baterie 20 Ah a 25 Ah nejsou mezi sebou zaměnitelné a to kvůli jejich rozměru. Větší kapacita baterie má i větší rozměr baterie a proto tyto dvě kapacity baterie je možné použít pouze do rámu pro ně určené a nelze je s jinými bateriemi zaměňovat.
S = 17,5Ah ( např: Largo 7.7-S )
M = 20Ah ( např: Largo 7.7-M )
L = 25Ah ( např: Largo 7.7-L )
Věřte, že Vaše objednané elektrokolo bude mít prvotřídní péči od našich šikovných servisních techniků, kteří elektrokolo seřídí a kompletně připraví a absolvují zkušební jízdu. Naším cílem při zvolení této služby je, aby zákazníci neměli s dodaným elektrokolem v podstatě žádnou starost a mohli se rovnou vydat na cestu a užívat si vytoužené elektro pomoci. Zajímá Vás, co všechno tato služba obnáší?
Chcete si elektrokolo před zakoupením vyzkoušet a pořádně otestovat v reálném terénu, který znáte? Nebo hledáte půjčovnu elektrokol pro zpestření vaší dovolené či delšího výletu. Na důvodu nesejde, pro všechny různé příležitosti a možné situace se vám elektrokolo může hodit.
Koupili jste u nás elektrokolo a máte to k nám daleko? Nebojte i pro vás máme řešení. Můžete využít služeb některého z našich servisních partnerů, kteří s vámi rádi vyřeší jak záruční, tak i pozáruční problém. Umí realizovat i placenou garanční prohlídku.
Limit asistence motoru do 25 km/h - noční můra mnohých cyklistů. Pokud patříte mezi ty, kterým omezení rychlosti vadí, jistě uvítáte jeho odstranění a my pro vás máme řešení. Pokud úpravu softwaru realizujete u nás, neztrácíte záruku na elektrokolo.
Pořídili jste si skvělé kolo a máte obavu z toho, že by Vám ho někdo mohl ukrást nebo že si ho zničíte? Bojíte se ho nechat v autě, zamčené venku bez dozoru nebo přes noc ve sklepě? Pak jste u nás správně. Pojištění elektrokol doporučují dvojnásobný mistr světa v biketrialu Josef Dressler a paralympijský vítěz a mistr světa v cyklistice Jiří Ježek.
Nevíte-li si rady, velmi rádi vám pomůžeme a poradíme. Stačí se s námi spojit nebo nám zavolat na infolinku +420 315 601 380
Parametry
Elektropohon
Baterie | 468 Wh |
Dojezd | 60 až 90 km |
Kroutící moment | 40 Nm |
Display | Bafang LCD |
Typ motoru | Bafang - zadní motor |
Rám
Modelový rok | 2023 |
Barva | Bílá/černá/žlutá |
Velikost rámu | 17 ", 19 " |
Kola
Velikost kol | 28 " |
Pláště | Kenda 700x40C (622-42 / 28x1 5/8), černá |
Náboje | Crussis disc, ložisko věneček, 36D |
Výplet | x |
Ráfky | Crussis 28", dvoustěnné, vložkované, 19mm |
Tlumení
Tlumič | x |
Vidlice | SR-SUNTOUR CR85-V 700C", NO LOCK |
Brzdy
Kotouče | x |
Zadní brzda | Tektro V-Brake |
Přední brzda | Tektro V-Brake |
Řetězová linka / šlapání
Převodník | Crussis 48/38/28 zubů, 170 mm |
Řetěz | Kmc Z7 |
Kazeta | Bafang 250W (MAX 500W), v zadním náboji |
Řazení | Shimano Tourney SL-TX50-7R, 21 rychlostí |
Přehazovačka | Shimano Tourney RD-TY500-SGS, 7 rychlost |
Komponenty
Teleskopická sedlovka | za příplatek 3-8 tis. Kč |
Gripy | Crussis ergonomicky tvarované s objímkou |
Sedlo | Selle Royal |
Sedlovka | 31,6 mm |
Řidítka | Crussis AL 31,8 mm, šířka 660 mm |
Představec | Crussis Al, 60mm, stavitelný |
Hmotnost
Hmotnost | Hmotnost výrobce neudává, na požádání Vám elektrokolo zvážíme. |
Nosnost | 120 kg |
Akumo hodnotí
Dámský model krosového elektrokola od českého výrobce Crussis na zadním motoru Bafang, kolo je určeno pro nenáročného cyklistu, který jezdí většinou po pevných površích.
Máme vždy něco navíc
To co děláme nás nesmírně baví a děláme to NAPLNO, právě proto vám umíme poskytnout nadstandardní služby a zákaznický servis. Našim cílem je vaše maximální spokojenost, která je pro nás hnacím motorem a zároveň důvodem, proč u nás nakupujete v tak velkém množství již od roku 2007.
Použité technologie
Sportovnější varianta trekového elektrokola, která má širší pláště a větší počet převodů. Díky tomu se skvěle hodí pro jízdu v lehčím terénu, ale pohodlně se na něm svezete i ve městě, do práce nebo na cyklostezce.
Příslušenství
CRUSSIS
Česká značka Crussis působí na českém trhu od roku 2013, jejím zakladatelem je Petr Výkruta. Od roku 2015 česká značka Crussis začala svá elektrokola vyrábět na vlastní výrobní lince v Hovorčovicích s kapacitou 8.000 kusů elektrokol ročně. Společně s elektrokoly česká značka Crussis začala vyrábět i koloběžky. V roce 2018 se tváří značky CRUSSIS stal hokejista Jaromír Jágr, mezinárodní sportovní ikona a hokejová legenda.
Pro modelovou řadu 2021 se rozhodli vyrobit přes 30.000 kusů elektrokol, které se do posledního kusu vyprodaly. Nyní česká značka Crussis plánuje do roku 2024 zvýšení výrobní kapacity nad 80.000 kusů, které se musely přesunout do nových skladovacích a výrobních prostor o rozloze 20.000 m2 v moderní hale PROLOGIC Park Úžice, kde je možné kapacitu navýšit až na 300.000 kusů elektrokol.
Zeptejte se (0)
Věrnostní klub pro registrované
Slevy na nákup 5-20%
Doprava zdarma
Věrnostní program a prémiové služby
Doprava | Datum doručení | Cena dopravy | |
---|---|---|---|
Doručení elektrokola - Toptrans (CZ+SK) | v pátek 24. 1. | zdarma | |
Osobní odběr - Mělník | dnes | zdarma |
Termíny doručení závisí na aktuální situaci a kapacitách přepravních společností.
Vybrali jste si dodání elektrokola ve velké krabici = 100% SERVIS.
Naším cílem při zvolení této služby je, aby zákazníci neměli s dodaným elektrokolem v podstatě žádnou starost a mohli se rovnou vydat na cestu a užívat si vytoužené elektro pomoci. Aby Vaše elektrokolo bylo expedováno kompletně seřízené a pro Vás připravené, je nutné péči věnovat trochu času. Při objednání této služby počítejte s tím, že expedice k Vám bude řádově za 3-5 pracovních dní od potvrzení objednávky.
Ano, při dodání elektrokola ve velké krabici je i přesto provést dva malé úkony. Řidítka elektrokola jsou natočeny souběžně s rámem a proto je potřeba je narovnat a utáhnout 2x imbusový šroub. Druhý úkon je našroubování pedálů na kliky ( Je nutné vždy vybrat pravý pedál na pravou kliku a levý pedál na levou kliku. Směr závitu je opačný ! ).
1) Vyberte si zboží a vložte ho do košíku. Nejste si jistí, jaká velikost nebo typ vám bude sedět nejlépe? Přihoďte si pro jistotu další kusy do košíku. My vám rádi zboží připravíme na prodejnu, kde si můžete vše prohlédnout, vyzkoušet a rozhodnout se.
2) V košíku zvolte osobní odběr. Zboží pro vás připravíme na mělnickou prodejnu a pošleme vám potvrzení, že je vše připravené k vyzkoušení.
3) V sekci platba zvolte hotově či kartou při převzetí.
4) Potvrzení o přípravě ze strany obchodu. Jakmile pro vás budeme mít zboží připravené, dáme vám vědět. Vy máte 7 dní na to se u nás zastavit a vyzkoušet.
Rezervace je zcela nezávazná a je možné jí kdykoliv zrušit či změnit. Proto se nemusíte bát, že byste se vytvořením rezervace k něčemu zavazovali.
V případě potřeby nás můžete kontaktovat na infolince
+420 315 601 380
Vytvořte si účet a získáte nabité výhody:
Zeptejte se(0)
Máte nějaký dotaz k tomuto produktu? Zeptejte se v diskuzi.