9092x přečteno
PřečístElektrokolo pro vás vyzkoušel
Daniel Šimek
Zeptejte seNavštivte naši prodejnu a servis v Mělníku.
Klíčové
Parametry
Crussis ONE-Largo M510 9.8-M
49 990 Kč skladem u dodavatelePopis produktu
Motor
Baterie
Výkon
Průměrný dojezd
Vidlice
Velikost kol
Vážení, tento e-bikový stroj s devětadvacítkovými koly, s extra silnou baterií a nabitou výbavou, to je něco pro vás! Elektrokolo Crussis ONE-Largo M510 9.8-M jsme vyvinuli právě pro vás, pro vaše výlety přírodou, cestou necestou, po rovinách, přes kopce i na toulání po horách, po místech, kam jste se třeba se svým kolem ještě neodvážili.
Není nač čekat. Šlápněte do pedálů, elektrokolo Crussis ONE-Largo M510 9.8-M je připraveno vyrazit s vámi! Pokud byste přesto zatoužili po modelu s motorem PANASONIC GX Ultimate, koukněte na e-kolo e-Largo 9.9-M/L.
Elektromotor BAFANG M510, nástupce M500, je supervýkonný středový motor o nominálním výkonu 250W (max 500W), který skvěle balancuje mezi točivým momentem a spotřebou, která je pro e-bike vždy kritická.
Díky novému uhlíkovému pouzdru se při upgradu podařilo snížit váhu motoru na pouhých 2,9 kg. Pro dynamickou jízdu je zásadní točivý moment, ten je v případě tohoto motoru opravdu vysoký až 95 Nm.
Elektromotor Bafang M510 je určen pro elektrokola, u kterých je očekáván sportovní výkon i v tom nejnáročnějším terénu, proto jsme jím vybavili „devítkovou“ řadu našich e-biků.
Přehledný barevný LCD displej zobrazuje kromě základních informací týkajících se stavu baterie a aktuálně využívaného stupně asistence také další údaje týkající se jízdy (rychlost, ujetá vzdálenost aj.).
Váš cyklocomputer tak můžete nechat doma, nebudete ho již potřebovat. Displej je dále vybaven USB konektorem umožňujícím dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace, osvětlení aj.). Dobíjet svá zařízení tak můžete i mimo civilizaci, což se zejména při delších výletech může hodit.
Tělem tohoto elektrokola pulzuje energie z baterie s Li-Ion články o kapacitě 720 Wh (20 Ah), která napájí celý systém. Tato baterie je opravdovým výkonovým gigantem, umožňujícím elektrokolu dosáhnout neuvěřitelných 170 km na jedno nabití. Samozřejmě, konkrétní vzdálenost závisí na charakteru trasy a způsobu využívání asistence.
SRAM SX Eagle je cenově nejdostupnější přehazovačka z řady Eagle, která poskytuje 12 převodů s extrémním rozsahem kazety (11-50 zubů), díky kterému vám nebudou chybět lehké převody při extrémním stoupání, ani těžké převody při rychlé jízdě.
Pokud hledáte elektrokolo s velkým rozsahem převodů, je to ideální volba. Model SX je srovnatelný s modelem Deore od Shimano. Všeobecnou nevýhodou dvanáctipastorkových přehazovaček je jejich citlivost na seřízení.
V náročnějším terénu, nebo při řazení v tahu se může díky slabší konstrukci projevit nepřesné řazení.
Vzduchem tlumená vidlice ROCKSHOX FS Judy Silver TK Solo Air 29" se zdvihem 100 mm je skvěle přizpůsobivá váze cyklisty.
Stačí jednoduše upravit tlak vzduchu ve vidlici a e-bike plně přizpůsobit vaší váze a stylu jízdy. Dobře nastavená vidlice pak skvěle tlumí nárazy při jízdě v terénu, zatímco na rovném povrchu zbytečně „nepropružuje.“
Pružení je možné uzamknout pomocí uzavírání z korunky vidlice.
Musíme zdůraznit praktickou výhodu v podobě aktivního USB portu, díky kterému můžete přes displej nabíjet z centrální baterie některé z vašich zařízení - typicky telefon, přední světlo, atd.
Nechte se inspirovat a podívejte se na doporučené příslušenství, které zákazníci nejčastěji k tomuto kolu pořizují.
Mohlo by se vám hodit
Parametry
Elektropohon
Typ motoru | Bafang M500-510 |
Display | Bafang LCD |
Kroutící moment | 95 Nm |
Dojezd | 60 až 90 km, 80 až 130 km, 100 až 250 km |
Baterie | 720 Wh |
Výrobce motoru | Bafang |
Rám
Velikost rámu | 18 ", 20 ", 22 " |
Barva | Modrá |
Modelový rok | 2024 |
Kola
Ráfky | Crussis 29", dvoustěnné, vložkované, 25mm |
Výplet | x |
Náboje | Crussis disc, ložisko věneček, 32D |
Pláště | Maxxis Ardent 29 x 2,40 |
Velikost kol | 29 " |
Tlumení
Vidlice | Rockshox FS Judy Silver TK Solo Air 29", zdvih 100 mm, uzamykatelná z vidlice |
Tlumič | x |
Brzdy
Přední brzda | Shimano Deore BR-MT410, nebo Sram Level, hydraulická, rotor 180 mm |
Zadní brzda | Shimano Deore BR-MT410, nebo Sram Level, hydraulická, rotor 160 mm |
Kotouče | 180 mm - přední, 160 mm - zadní |
Řetězová linka / šlapání
Přehazovačka | Sram Eagle SX 12s |
Řazení | Sram SX Eagle |
Kazeta | Sram CS-PG1210 Eagle, 11-50z |
Řetěz | Sram Eagle SX 12s |
Převodník | Sram X-Sync 2 38Z / Bafang 170 mm |
Komponenty
Představec | Crussis Al, 60 mm, pevný |
Řidítka | Crussis Al, 760 mm |
Sedlovka | 30,4 mm |
Sedlo | Selle Royal |
Gripy | Crussis, 100% silikon |
Teleskopická sedlovka | za příplatek 3-8 tis. Kč |
Hmotnost
Nosnost | 120 kg |
Hmotnost | Vážení elektrokol neprobíhá podle žádného zavedeného standardu, kterého by se drželi všichni výrobci. Některé značky uvádějí uměle snížené hmotnosti. Pro zjištění váhy kola je třeba nechat ho zvážit přímo na prodejně. |
Akumo hodnotí
Jedná se o velmi kvalitně mechanicky osazený model, vypíchl bych hlavně vzduchovou vidlici od RockShox a také 12 st. řazení, kolo je určeno i pro náročnějšího cyklistu.
Máme vždy něco navíc
To co děláme nás nesmírně baví a děláme to NAPLNO, právě proto vám umíme poskytnout nadstandardní služby a zákaznický servis. Našim cílem je vaše maximální spokojenost, která je pro nás hnacím motorem a zároveň důvodem, proč u nás nakupujete v tak velkém množství již od roku 2007.
Použité technologie
Firma Crussis, jež vyrábí elektrokola, vstupuje do druhé dekády své existence. S novými motory a v nových prostorech. Zázemí a management ale stále zůstává pod taktovkou Petra Výkruty a jeho rodinných příslušníků. Povídali jsme si s celou jeho rodinou, která se na vzniku elektrokol Crussis podílí výraznou měrou. Pojďte se s námi podívat do zákulisí výroby.
Elektromotor BAFANG M510, nástupce M500, je supervýkonný středový motor o nominálním výkonu 250W (max 500W), který skvěle balancuje mezi točivým momentem a spotřebou, která je pro e-bike vždy kritická.
Díky novému uhlíkovému pouzdru se při upgradu podařilo snížit váhu motoru na pouhých 2,9 kg. Pro dynamickou jízdu je zásadní točivý moment, ten je v případě tohoto motoru opravdu vysoký až 95 Nm.
Elektromotor Bafang M510 je určen pro elektrokola, u kterých je očekáván sportovní výkon i v tom nejnáročnějším terénu, proto jsme jím vybavili „devítkovou“ řadu našich e-biků. Pro takto vybavená elektrokola tak není překážkou opravdu žádný terén. Elektromotor je vybaven torzním snímačem síly šlapání. Regulaci výkonu motoru provádí řídící jednotka, která neustále vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů.
Výkon
95Nm
Váha
2,9 kg
Max. přípomoc
600W
Baterie je společně s motorem nejdůležitějším komponentem elektrokola. Kvalita baterie přímo ovlivňuje jízdní vlastnosti, dojezd a životnost a v neposlední řadě vaší spokojenost s produktem. Proto je dobré kupovat elektrokola, u kterých máte jistotu, že využívají vyzkoušené technologie od předních výrobců. Pouze tak se vyhnete zbytečným starostem a případným "zbytečným" investicím do nové baterie.
Baterie a nabíječka je u nás vždy v ceně
každé elektrokolo zakoupíte vždy s baterií a nabíječkou
Kapacita (Wh)
hlavní parametr baterie, čím vyšší hodnota, tím lépe. Nejlepší baterie mají až 950 Wh, slušný standard je dnes 500-600 Wh. Kapacitu baterie lze vypočítat z jejich základních parametrů "napětí V" x "kapacita Ah" = "kapacita Wh" - příklad: 36V x 17,5Ah = 630Wh
Nabíjení
lithiové baterie lze nabíjet kdykoli a jakkoli dlouho, nemá to vliv na jejich životnost. Např. rychlonabíječky (6A) zvládnou nabít 500 Wh baterii na 50% kapacity za 1 hodinu (akorát tak na to dát si oběd a nealko pivko), na 100% za 3 hodiny
Životnost
moderní baterie zvládnou velký počet plných nabíjecích cyklů (800 až 1000), než se jejich kapacita začne snižovat. Což v závoslosti na četnosti využití a způsobu zacházení s baterií odpovídá životnosti cca 4 až 8 let. Životnost baterie dokážete snadno prodloužit dodržením pár základních věcí - dočtete se níže.
Battery management system (BMS)
"mozek" baterie, řídící elektronika, která dohlížící na správné rovnoměrné dobíjení a vybíjení článků baterie. Vy se tedy nemusíte téměř o nic starat :)
Skladování
při delším nepoužívání (např. přes zimu) baterii držte nabitou ideálně na 50-60% její kapacitya uložte ji při pokojové teplotě (chlad třeba v garáži by způsobil její rychlejší samovybíjení)
Nevybíjejte baterii "do mrtva"
A když se vám to přece jen podaří, tak ji ihned nabijte. Nenechávejte ji ležet prázdnou, může dojít k jejímu nevratnému poškození.
V sezóně dobíjejte na 100% hned po dojezdu
Současné baterie Li-Ion nebo Li-Pol nabíjejte bez ohledu na zůstatek kapacity hned po dojezdu (často se setkáte s argumentem, že se má baterie nejdříve zcela vybít - je to nesmysl a těmto moderním bateriím to naopak škodí).
Mimo sezónu když nejezdíte, dobijte na 60%
60% nabití při nepoužívání baterie je pro její životnost nejoptimálnější (tj. 3 čárky z 5 na ukazateli). 1x měsičně zkontrolujte. Jakmile kapacita klesne na 40% (2 čárky z 5), dobijte opět na 60%.
Dojezd je pro zákazníka důležitá hodnota a výrobci to moc dobře vědí. I proto se většina výrobců předhání, kdo nabídne zákazníkovi zajímavější (delší) dojezd. Bohužel neexistuje žádná norma, která by pravidla pro uvádění dojezdových hodnot sjednotila, tak aby prezentované hodnoty byl opravdu reálné. My se snažíme udávat hodnoty zprůměrované, které korespondují s našimi vlastními zkušenostmi. Pro získání lepší představy o rozpětí dojezdových vzdáleností přikládáme jednodduchou tabulku, ve které se můžete podívat na reálné dojezdy jednotlivých baterií, které máme osobně vyzkoušené.
níže uvádíme hodnoty, které vycházejí z našich reálných zkušeností. Měly by vám pomoci získat lepší představu o reálném dojezdu, při zohlednění váhy jezdce a kapacity baterie.
váha jezdce
rychlost
tlak v pneu + použitý vzorek
úroveň přípomoci (asistence motoru)
váha jezdce
venkovní teplota, vítr
profil trati a jejích povrh (asfalt, písek, kamení)
Vyšší frekvence šlapání nad 50 otáček/min optimalizuje účinost pohonné jednotky. Naopak pomalé šlapání na těžké převody stojí akumulátor více energie.
Jezděte plynule, časté brždění a rojíždění je nehospodárné, tak jako u automobilu
Správné a včasné řazení zvyšuje efektivitu jezdce a vyšší dojezd baterie.
Kontrola správného tlaku v pneumatikách pro minimalizaci valivého odporu
Naše hokejová legenda Jaromír Jágr se stal v roce 2018 tváří značky českých elektrokol Crussis. Sám Jaromír Jágr vlastní a jezdí na koloběžce Crussis, kterou jak říká používá nejen k tréninku.
ONE a X - ONE je označení pro jednotnou barvu elektrokola. Povětšinou bývá v matném provedení. Pokud v názvu není ONE jedná se o klasickou barevnou variantu elektrokola.
OLI, PAN a X - je označení pro pohonou jednotku elektrokola. OLI - italský motor OLI. PAN - motor PANASONIC a pokud v není v názvu specifikováno je v základní výbavě motor BAFANG.
City, Gordo, Country... - je označení pro typ elektrokola. CITY, COUNTRY - městká elektrokola. GORDO, SAVELA, CROSS - krosová a treková elektrokola. GUERA, FIONNA, ATLAND, LARGO - horská elektrokola ( detailnější popis níže ).
1.8,5.8,6.8... - číslice před tečkou vždy označuje mechanickou výbavu elektrokola, čím vyšší číslo, tím kvalitnější elektrokol ( detailnější popis níže ). Číslice za tečkou určuje modelový rok. To znamená, 8 = modely 2023, 7 = modely 2022, 6 = modely 2021 a pod...
S, M, L - toto písmeno vždy označuje kapacitu baterie, konkrétního modelu. Detailnější popis níže.
Largo - velikost kol 29", unisexový pevný rám
Atland - velikost kol 27,5", unisexový pevný rám
Guera - velikost kol 27,5", dámský pevný rám
Fionna velikost kol 29", dámský pevný rám
Baterie 14,5 Ah a 17,5 Ah jsou v rámu kola mezi sebou zaměnitelné a je možné je použít v jednom rámu kola, které jsou pro tyto baterie vyrobené.
Jednotlivě baterie jsou označeny písmenem. Pro lepší porozumění označení dané kapacity baterie. Označení písmene "S" je kapacita 17,5 Ah, "M" je kapacita 20 Ah a "L" je kapacita 25 Ah. Baterie s nejnižší kapacitou 14,5 Ah nemá žádné písmenné označení.
Baterie 20 Ah a 25 Ah nejsou mezi sebou zaměnitelné a to kvůli jejich rozměru. Větší kapacita baterie má i větší rozměr baterie a proto tyto dvě kapacity baterie je možné použít pouze do rámu pro ně určené a nelze je s jinými bateriemi zaměňovat.
S = 17,5Ah ( např: Largo 7.7-S )
M = 20Ah ( např: Largo 7.7-M )
L = 25Ah ( např: Largo 7.7-L )
Věřte, že Vaše objednané elektrokolo bude mít prvotřídní péči od našich šikovných servisních techniků, kteří elektrokolo seřídí a kompletně připraví a absolvují zkušební jízdu. Naším cílem při zvolení této služby je, aby zákazníci neměli s dodaným elektrokolem v podstatě žádnou starost a mohli se rovnou vydat na cestu a užívat si vytoužené elektro pomoci. Zajímá Vás, co všechno tato služba obnáší?
Chcete si elektrokolo před zakoupením vyzkoušet a pořádně otestovat v reálném terénu, který znáte? Nebo hledáte půjčovnu elektrokol pro zpestření vaší dovolené či delšího výletu. Na důvodu nesejde, pro všechny různé příležitosti a možné situace se vám elektrokolo může hodit.
Limit asistence motoru do 25 km/h - noční můra mnohých cyklistů. Pokud patříte mezi ty, kterým omezení rychlosti vadí, jistě uvítáte jeho odstranění a my pro vás máme řešení. Pokud úpravu softwaru realizujete u nás, neztrácíte záruku na elektrokolo.
Pořídili jste si skvělé kolo a máte obavu z toho, že by Vám ho někdo mohl ukrást nebo že si ho zničíte? Bojíte se ho nechat v autě, zamčené venku bez dozoru nebo přes noc ve sklepě? Pak jste u nás správně. Pojištění elektrokol doporučují dvojnásobný mistr světa v biketrialu Josef Dressler a paralympijský vítěz a mistr světa v cyklistice Jiří Ježek.
Nevíte-li si rady, velmi rádi vám pomůžeme a poradíme. Stačí se s námi spojit nebo nám zavolat na infolinku +420 315 601 380
Příslušenství
CRUSSIS
Česká značka Crussis působí na českém trhu od roku 2013, jejím zakladatelem je Petr Výkruta. Od roku 2015 česká značka Crussis začala svá elektrokola vyrábět na vlastní výrobní lince v Hovorčovicích s kapacitou 8.000 kusů elektrokol ročně. Společně s elektrokoly česká značka Crussis začala vyrábět i koloběžky. V roce 2018 se tváří značky CRUSSIS stal hokejista Jaromír Jágr, mezinárodní sportovní ikona a hokejová legenda.
Pro modelovou řadu 2021 se rozhodli vyrobit přes 30.000 kusů elektrokol, které se do posledního kusu vyprodaly. Nyní česká značka Crussis plánuje do roku 2024 zvýšení výrobní kapacity nad 80.000 kusů, které se musely přesunout do nových skladovacích a výrobních prostor o rozloze 20.000 m2 v moderní hale PROLOGIC Park Úžice, kde je možné kapacitu navýšit až na 300.000 kusů elektrokol.
Zeptejte se (0)
Věrnostní klub pro registrované
Slevy na nákup 5-20%
Doprava zdarma
Věrnostní program a prémiové služby
Doprava | Datum doručení | Cena dopravy | |
---|---|---|---|
Doručení elektrokola - Toptrans (CZ+SK) | ve středu 25. 9. | zdarma | |
Osobní odběr - Mělník | dnes | zdarma | |
Osobní odběr u servisního partnera (18x v ČR) | dnes | 490 Kč |
Termíny doručení závisí na aktuální situaci a kapacitách přepravních společností.
Vybrali jste si dodání elektrokola ve velké krabici = 100% SERVIS.
Naším cílem při zvolení této služby je, aby zákazníci neměli s dodaným elektrokolem v podstatě žádnou starost a mohli se rovnou vydat na cestu a užívat si vytoužené elektro pomoci. Aby Vaše elektrokolo bylo expedováno kompletně seřízené a pro Vás připravené, je nutné péči věnovat trochu času. Při objednání této služby počítejte s tím, že expedice k Vám bude řádově za 3-5 pracovních dní od potvrzení objednávky.
Ano, při dodání elektrokola ve velké krabici je i přesto provést dva malé úkony. Řidítka elektrokola jsou natočeny souběžně s rámem a proto je potřeba je narovnat a utáhnout 2x imbusový šroub. Druhý úkon je našroubování pedálů na kliky ( Je nutné vždy vybrat pravý pedál na pravou kliku a levý pedál na levou kliku. Směr závitu je opačný ! ).
1) Vyberte si zboží a vložte ho do košíku. Nejste si jistí, jaká velikost nebo typ vám bude sedět nejlépe? Přihoďte si pro jistotu další kusy do košíku. My vám rádi zboží připravíme na prodejnu, kde si můžete vše prohlédnout, vyzkoušet a rozhodnout se.
2) V košíku zvolte osobní odběr. Zboží pro vás připravíme na mělnickou prodejnu a pošleme vám potvrzení, že je vše připravené k vyzkoušení.
3) V sekci platba zvolte hotově či kartou při převzetí.
4) Potvrzení o přípravě ze strany obchodu. Jakmile pro vás budeme mít zboží připravené, dáme vám vědět. Vy máte 7 dní na to se u nás zastavit a vyzkoušet.
Rezervace je zcela nezávazná a je možné jí kdykoliv zrušit či změnit. Proto se nemusíte bát, že byste se vytvořením rezervace k něčemu zavazovali.
V případě potřeby nás můžete kontaktovat na infolince
+420 315 601 380
Vytvořte si účet a získáte nabité výhody:
Zeptejte se(0)
Máte nějaký dotaz k tomuto produktu? Zeptejte se v diskuzi.