Jaký typ servisu chcete objednat?
Přehled všech servisních služeb
do 1.200 km - První servis
První servisní prohlídka do 1.200 km není povinná v rámci záruky, ale pro bezpečný provoz doporučujeme kolo po zajetí zkontrolovat a seřídit.
U nás v Mělníku máte tento servis zdarma jako bonus k novému kolu. U našich servisních partnerů si tuto službu platíte dle jejich ceníku (obvykle 400-800 Kč). Pokud to k nám máte větší vzdálenost, je možné servis za příplatek realizovat na počkání, abyste k nám nemuseli jezdit 2x.
nad 1.200 km - Běžný servis
Objednejte se na běžný provozní servis či preventivní prohlídku. Tento servis není možné realizovat na počkání, ale snažíme se dokončit servis nejpozději do 5-10 dní od přijetí.
Reklamace
Objevil se nějaký problém nebo něco nefunguje tak jak potřebujete? Nebojte, podíváme se na to a pokusíme se co nejrychleji dát vše do pořádku.
Pro urychlení celého procesu se prosím objednejte na konkrétní termín.
Zrychlení elektrokola
Limit asistence motoru do 25 km/h - noční můra mnohých cyklistů. Pokud patříte mezi ty, kterým omezení rychlosti vadí, jistě uvítáte jeho odstranění a my pro vás máme řešení. Pokud úpravu softwaru realizujete u nás, neztrácíte záruku na elektrokolo.
Síť servisních partnerů po celé ČR
Koupili jste u nás elektrokolo a máte to k nám daleko? Nebojte i pro vás máme řešení. Můžete využít služeb některého z našich servisních partnerů, kteří s vámi rádi vyřeší jak záruční, tak i pozáruční problém. Umí realizovat i placenou garanční prohlídku.
Kolo umíme opravit přímo u vás doma
Servis elektrokola si u nás můžete objet i přímo na vaší adrese. Jedná se o unikátní službu, která vám ušetří spoustu času. Pokud to charakter servisu umožní, servis se realizuje přímo na místě a kolo vám hned vrátíme. V případě složitější opravy si kolo odvezeme a následně přivezeme.
Kontrola baterie / repase
Baterie je společně s motorem tím nejdůležitějším vybavením elektrokola. Chcete dopřát své baterii kondiční prohlídku a vybalancování jednotlivých článků nebo máte pocit, že baterie už nemá potřebnou kapacitu? Baterii k nám můžete dovést nebo poslat a my se o ní postaráme.
Aktualizace softwaru elektrokola
Motor je srdcem a hnací sílou elektrokola. Vývoj v tomto oboru je poměrně rychlý, proto se vyplatí nechat si nahrát nejnovější verzi softwaru, aby vaše kolo jezdilo co nejlépe. Spousta prodejců se zásahům do motoru a řídící jednotky vyhýbá. My se naopak na tento segment specializujeme a rádi vám pomůžeme
Specializovaný servis motorů elektrokol
Motor je srdce a hnací síla každého elektrokola. I přes jejich vysokou spolehlivost se může objevit jak záruční, tak v horším případě pozáruční problém. Spousta prodejců se motor a jejich opravám vyhýbají. Je to složité a časově náročné, navíc mnohdy nemají potřebnou výbavu a zkušenosti. My se naopak na tento segment specializujeme a rádi vám pomůžeme s jakýmkoliv problémem, pokud je to v našich silách.
Dodáme vám i atypické náhradní díly
Elektrokola - mají stovky mechanický a pohyblivých částí, u každé z nich jsme připraveni udělat plnohodnotný servis.
Stažení elektrokola k nám na servis
Potřebujete servis ale nechce se vám jezdit k nám na servis? Můžete využít některého z našich servisních partnerů nebo si od vás kolo můžeme stáhnout kurýrem. Stačí kolo pouze zabalit na transport. V případě zájmu vám můžeme poslat transportní krabici, pro bezpečný převoz kola.
Servis tlumičů a vidlic
Vidlice a tlumiče patří k nedílné součásti dnešních elektrokol, starají se o pohodlné jízdní vlastnosti a pokud správně fungují, tak přináší spoustu radosti. Po určitém čase je vhodné udělat preventivní servis a vyčištění, ale ne každému se to povede. Poté se může objevit nějaký problém, který vám rádi pomůžeme vyřešit.
Technická konzultace a poradenství
Baví nás mechanika, rádi řešíme technické spojitosti, dáváme šanci věcem, které se zdají být neřešitelné, milujeme udržovat vnitřní části technických prvků. Chceme aby naši zákazníci mohli své elektrokola používat co nejdéle . Pokud vám tedy s něčím můžeme pomoci, rádi to uděláme.
Časté servisní dotazy
Provádíte opravy elektrokol zakoupených u jiných prodejců?
.Ano, opravujeme a servisujeme všechny typy, druhy, značky a stáří elektrokol.
Nemám jak k vám kolo dopravit, jak postupovat?
Můžete využít naší službu stažení elektrokola z Vaší adresy zde.
Nebo můžete využít naši servisní síť a vyhledat nejbližší pobočku zde.
Musím se na servis objednávat?
Vždy záleží, na jaký servis jedete:
Nemusíte se objednávat, pokud jedete na běžný servis, či reklamaci a počítáte s tím, že u nás kolo několik dní bude.
Musíte se objednat, pokud vyžadujete první servisní prohlídku do 1.200 km a chcete ji udělat na počkání.
Proč je servis na počkání placený? První servis má být zdarma
Při první servisní prohlídce do 1.200 km máte práci mechanika zdarma a případně se hradí použité díly, či doplňky, které na kolo chcete namontovat. Pokud potřebujete servisní prohlídku na počkání, je zde poplatek za expres službu na počkání.
Musím kolo před servisem umýt?
Nemusíte, pokud je kolo znečištěné tak, že není možné servis kvalitně udělat, předem se s Vámi dohodneme a kolo umyjeme u nás.
Kolo špatně řadí, při jízdě do kopce nebo v záběru řetěz přeskakuje. Co s tím?
Zde může být hned několik závad, mezi které patří: ohnutá patka, nečistota v bowdenu či špatně seřízené řazení a proto špatně řadí nebo vytažený řetěz, či kazeta, proto řetěz přeskakuje. Zde je nutné vadu zjistit a odstranit, nejčastěji se to řeší v cykloservisu.
Často řeším defekt duše, má to nějaké řešení?
Ano, variant je hned několik:
- Zvýšit odolnost výměnu za odolnější pláště
- Přidat bezpečnostní prvek buď ochranou vložkou do pláště, nebo ochranného tmelu do duše
- Přejít na bezdušový systém s ochranným tmelem
Všechny varianty mají své výhody a nevýhody, vždy doporučujeme konzultovat s mechanikem, jaký je nejvhodnější systém pro Vaše potřeby a na Vaše kolo.
Displej zobrazuje chybové hlášení?
Na tomto odkazu najdete návody k elektrokolům. Mimo jiné zde najdete i návody k daným displejům a systémům, kde uvádějí i chybové hlášení, proto první, doporučujeme zjistit o jakou vadu se jedná. Některé errory snadno odstraníte sami a u některých musíte navštívit servis.
Kolo nejde zapnout?
V takovém případě doporučujeme tento postup:
Nejdříve demontujte akumulátor z kola ven, dejte ho plně dobít na nabíječku a poté opět vložte do kola. Nyní doporučujeme, pokud to Váš akumulátor umožňuje aktivaci přímo na akumulátoru pomocí tlačítka, tak první zmáčknete tlačítko na akumulátoru a až poté zapínáme kolo na displeji. V některých případech je nutné nabít nebo vyměnit akumulátor přímo v displeji.
Kolo má krátký dojezd, co mohu udělat?
V první řadě je dobré projít faktory, které velmi dojezd ovlivňují a to je:
nahuštění pneumatik, namazání řetězu a volné otáčení kol bez většího odporu
Pokud i přesto je dojezd nízký, je dobré nechat udělat reálné změření kapacity akumulátoru a podle výsledku postupovat dál.
Ztratil jsem klíče, pomůžete mi?
Ano, to je poměrně častý servisní úkon a vždy najdeme řešení, pouze je potřeba se podívat na Váš konkrétní případ, proto doporučujeme kontaktujte přímo naše servisní oddělení zde.
Kde mohu kolo reklamovat?
Reklamaci je vždy nutné řešit přímo s Vaším prodejcem v našem případě tedy přímo u nás v Mělníku, nebo můžete využít síť našich servisní parnerů zde.
Kde všude mohu kolo servisovat?
Pokud se jedná o běžný servis nebo první doporučený servis, můžete kolo dopravit do našeho servisního oddělení kde máte určité zvýhodnění, nebo servisní síť a najít si nejbližší pobočku:
Odkaz na náš servis a na servisní partnery zde.
Dále je možné využít nejbližší jakýkoliv cykloservis, kde servis udělají dle jejich ceníku.
Reklamaci je vždy nutné řešit přímo s Vaším prodejcem v našem případě tedy přímo u nás v Mělníku, nebo můžete využít síť našich servisní partnerů
Kdy je doporučený první servis?
První servis je doporučený do 1.200 km. Tento servis doporučujeme realizovat na podzim nebo v zimně (pro Vás jako uživatele je nejhorší volbou nechat tento servis na jaro, kdy je většinou plná kapacita servisu)
Je první servis do 1200 km povinný?
Není, první servis je doporučený a není povinný. Jeho realizace nemá vliv na záruku, jen mějte na paměti, že špatná údržba a péče o kolo vliv na záruku mohou mít.
Sháním specifický díl na kolo?
Určitě se na nás obraťte a rádi Vám pomůžeme. Doporučujeme na email servis@akumo.cz první zaslat stručný popis produktu a potřebného dílu. Ideální je, pokud nám zašlete i nějaké fotky, které nám usnadní identifikaci dílu.
Kolo už je po záruce mohu k vám přivézt?
Určitě ano, servisujeme všechny typy, druhy, značky a stáří elektrokol
Kolo je v záruce ale nekoupil jsem ho u vás, uděláte mi servis?
Určitě ano, servisujeme všechny typy, druhy, značky a stáří elektrokol Pokud zjistíme, nějakou záruční vadu, společně se dohodneme, jaký bude další postup v daném případě
Potřebuji odstranit problém ale první chci znát cenu
To samozřejmě chápeme a plně respektujeme, proto vždy při přebrání servisu Vám sdělujeme předběžnou cenu a pak ji případně ještě upřesníme podle daného případu. Případně nám můžete zaslat bližší informace na servis@akumo.cz a my Vám sdělíme upřesňující cenu.
Jaký je termín na vyřízení opravy?
Velmi dobře si uvědomujeme, že výrobek máte proto, aby Vám sloužil. Veškeré opravy se proto snažíme provádět v co možná nejkratším termínu, obvykle v rámci několika dnů. Ve špičce sezóny (zpravidla od dubna do července) mohou být však termíny delší, s ohledem na množství servisních zakázek na našich servisech. Proto našim zákazníkům doporučujeme na podzim absolvovat pravidelné posezonní prohlídky a údržby strojů, které probíhají mimo hlavní sezónu. Absolvováním posezónní prohlídky a údržby se výrazně snižuje riziko výskytu závady v hlavní sezóně, což může ušetřit nemalé nepříjemnosti a kolo máte připravené na nadcházející sezonu.
Provádíte opravy akumulátoru / diagnostiky baterie?
Ano, jsme připraveni řešit všechny možné úkony na akumulátorech jako je servis, oprava, repase (výměna starých článků). Vždy první uděláme vstupní diagnostiku a navrhneme jaké jsou možnosti řešení a společně se dohodneme na dalším postupu.
Mám problém s motorem, pomůžete mi?
Ano, motory to je naše a snažíme se neustále rozšiřovat možnosti jejich servisu, proto pokud máte nějaký problém s motorem, určitě se na nás obraťte.
Mohu kolo umýt hadicí?
Kolo umýt hadicí určitě můžete. U nás to děláme tak, že z kola vyndáme akumulátor a celé kolo umyjeme hadicí. Nedoporučujeme používat tlakovou vodu, hrozí poškození těsnění a nenávratné škody na kole.
Proč se kolo nemá mýt tlakovou vodou?
Nedoporučujeme používat tlakovou vodu, hrozí poškození těsnění a nenávratné škody na kole. Nejčastěji dochází k poškození těsnění ložisek v nábojích, motorů a displejů.
Jak se mám chovat k baterii?
Akumulátor nabíjejte po každé jízdě, i když je krátká. Akumulátor nemá paměťový efekt, můžete ho nabíjet kdykoliv, proto mu to nijak neškodí, naopak je to pro něho lepší.
Doporučená údržba akumulátoru při dlouhodobé odstávce např. přes zimu je:
- Akumulátor vyjmout z kola a dát ho na bezpečné místo, v pokojové teplotě.
- Ideální úroveň nabití je mezi 30% až 50% (dvě až tři čárky). Toto je pro akumulátor úplně ideální a díky chemické reakci při 30% až 50% se zpomalujete samo vybíjecí efekt a paradoxně akumulátor vydrží déle bez dobíjení, než plně nabitý akumulátor.
- Akumulátor je nutné jednou za dva měsíce zkontrolovat, případně opět dobít na rozmezí 30% až 50%
Jak skladovat baterii?
Akumulátor nabíjejte po každé jízdě, i když je krátká. Akumulátor nemá paměťový efekt, můžete ho nabíjet kdykoliv, proto mu to nijak neškodí, naopak je to pro něho lepší.
Doporučená údržba akumulátoru při dlouhodobé odstávce např. přes zimu je:
- Akumulátor vyjmout z kola a dát ho na bezpečné místo, v pokojové teplotě.
- Ideální úroveň nabití je mezi 30% až 50% (dvě až tři čárky). Toto je pro akumulátor úplně ideální a díky chemické reakci při 30% až 50% se zpomalujete samo vybíjecí efekt a paradoxně akumulátor vydrží déle bez dobíjení, než plně nabitý akumulátor.
- Akumulátor je nutné jednou za dva měsíce zkontrolovat, případně opět dobít na rozmezí 30% až 50%
Baterie nejde zapnout?
V takovém případě doporučujeme tento postup:
Nejdříve demontujte akumulátor z kola ven, dejte ho plně dobít na nabíječku a poté opět vložte do kola. Nyní doporučujeme, pokud to Váš akumulátor umožňuje aktivaci přímo na akumulátoru pomocí tlačítka, tak první zmáčknete tlačítko na akumulátoru a až poté zapínáme kolo na displeji. V některých případech je nutné nabít nebo vyměnit akumulátor přímo v displeji.
Jak čistit elektrokolo?
V takovém případě doporučujeme tento postup:
Nejdříve demontujte akumulátor z kola ven, dejte ho plně dobít na nabíječku a poté opět vložte do kola. Nyní doporučujeme, pokud to Váš akumulátor umožňuje aktivaci přímo na akumulátoru pomocí tlačítka, tak první zmáčknete tlačítko na akumulátoru a až poté zapínáme kolo na displeji. V některých případech je nutné nabít nebo vyměnit akumulátor přímo v displeji.
Jak kolo skladovat přes zimu?
S uskladněním akumulátoru samozřejmě souvisí i uskladnění kola. Zde doporučujeme:
- kolo umýt a osušit (určitě nepoužívat tlakovou vodu)
- namazat řetěz
- dofouknout pláště
- pokud je vyjímatelný displej uložit ho na stejné místo jako akumulátor
- Impregnovat kontakty (displeje, akumulátoru, případně motoru - u nábojových motorů)
Doporučená údržba akumulátoru při dlouhodobé odstávce např. přes zimu je:
- Akumulátor vyjmout z kola a dát ho na bezpečné místo, v pokojové teplotě.
- Ideální úroveň nabití je mezi 30% až 50% (dvě až tři čárky). Toto je pro akumulátor úplně ideální a díky chemické reakci při 30% až 50% se zpomalujete samovybíjecí efekt a paradoxně akumulátor vydrží déle bez dobíjení, než plně nabitý akumulátor.
- Akumulátor je nutné jednou za dva měsíce zkontrolovat, případně opět dobít na rozmezí 30% až 50%
Kdy mám baterii nabíjet?
Akumulátor nabíjejte po každé jízdě, i když je krátká. Akumulátor nemá paměťový efekt, můžete ho nabíjet kdykoliv, proto mu to nijak neškodí, naopak je to pro něho lepší.
Doporučená údržba akumulátoru při dlouhodobé odstávce např. přes zimu je:
- Akumulátor vyjmout z kola a dát ho na bezpečné místo, v pokojové teplotě.
- Ideální úroveň nabití je mezi 30% až 50% (dvě až tři čárky). Toto je pro akumulátor úplně ideální a díky chemické reakci při 30% až 50% se zpomalujete samovybíjecí efekt a paradoxně akumulátor vydrží déle bez dobíjení, než plně nabitý akumulátor.
- Akumulátor je nutné jednou za dva měsíce zkontrolovat, případně opět dobít na rozmezí 30% až 50%
Jaká je životnost baterie?
Životnost akumulátoru ovlivňuje hned několik faktorů, proto jeho životnost se může výrazně lišit. Naše reálná zkušenost je, že pokud kolo jezdí pravidelně a uživatel dodržuje péči o akumulátor jeho životnost je 5-8 let, kdy akumulátor je stále funkční, ale jeho kapacita klesla o 30%.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz?
Nevadí, stačí nám napsat a my vám rádi odpovíme a poradíme se vším potřebným.