Navštivte naši prodejnu a servis v Mělníku.

Košík(0)

Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Testy a recenze

Elektrokolo CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X - první dojmy

08.01.24 | 1782x přečteno


Německý výrobce CUBE představil svoje úplně první ultra lehké elektrokolo s lehkým motorem Bosch SX v provedení SMART. Jako obvykle nabízí německý výrobce špičkovou specifikaci za velmi férovou cenu.

Sdílet



Elektrokolo CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X - první dojmy

V novém modelu AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29 představuje CUBE svůj úplně první lehký eMTB, a jak jsme již u tohoto německého výrobce standardně zvyklí, nabízí špičkovou specifikaci za velmi férovou cenu. Se zdvihem 140 mm spadá AMS Hybrid do kategorie all-mountain v portfoliu CUBE, díky čemuž by měl být vhodný pro většinu trailových scénářů. Ale je to jen odvážné tvrzení, nebo je celokarbonový všestranný model CUBE za 224 999 Kč opravdu tak všestranný?

CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29 v detailu

Produktová nabídka CUBE je skutečně rozměrná a zahrnuje všechny myslitelné kategorie kol, od městských cruiserů a triatlonových raket až po dvoukorunové DH soupravy a schopné plnotučné elektrokola. Doposud v jejich sortimentu chyběl pouze lehký eMTB. S 2024 AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X bavorský výrobce konečně uzavírá mezeru ve svém portfoliu. První lehké eMTB od CUBE se otáčí na 29” kolech a poskytuje 140 mm zdvihu vpředu i vzadu, zatímco motor Bosch Performance Line SX s kroutícím momentem 55 Nm a 400 Wh baterie poskytují jemný vánek umělého zadního větru. Na naší kancelářské váze se ručička zastavila na 18 kg.

2024 CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29 2024 sází na přímočarou siluetu rámu s decentním vzhledem a jednoduchým olivově zeleným lakem, který dokonale ladí s lesem obklopujícím naši testovací dráhu. Čistý vzhled podtrhuje vnitřní vedení kabelů, které úhledně vede kabely přes hlavové složení přímo do rámu, přičemž kabely se znovu objeví jen krátce v místech kde je jejich odkrytí nezbytné. I když vnitřní vedení náhlavní soupravy může vypadat skvěle, servis motocyklu je mnohem obtížnější.

 

Kryt motoru plynule přechází do spodní trubky a chrání rám před zbloudilými kameny, zatímco velká měkká plastová ochrana řetězové vzpěry zabraňuje přeskakování řetězu a odřením laku a zajišťuje tichou jízdu na sjezdu. Zadní část nepoháněcí řetězové vzpěry je pogumovaná, což zabraňuje odírání laku od bot.

Vedení kabelu headsetu přispívá k čistému vzhledu kola.
Klid! No, alespoň chránič řetězové vzpěry zabraňuje nepříjemnému plácání řetězu.

Motorový systém nového CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29

Stejně jako většina elektrokol CUBE, i AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29 2024 spoléhá na motorový systém Bosch. Přesněji řečeno, motor Bosch Performance Line SX, který je hladce integrován do rámu a poskytuje točivý moment 55 Nm a špičkový výkon 600 W. Motor čerpá energii z 400 Wh baterie, která je trvale integrována ve spodní trubce a lze ji nabíjet pomocí snadno přístupného nabíjecího portu na sedlové trubce. CUBE spoléhá na vlastní kryt nabíjecího portu spíše než na chatrný gumový kryt Bosch. CUBE sáhl po tvrdém plastovém krytu, který nabíjecí port pevně utěsňuje a udržuje jej čistý. Zde můžete také zapojit volitelný 250 Wh extender (externí baterii), když se vydáváte na delší túry – pokud tak učiníte, dejte pozor, abyste kryt neztratili! extender se upevňuje do zdířek košíku na láhev, což znamená, že budete muset najít jiný způsob, jak láhev s vodou upevnit. Pro podtržení sportovního charakteru a sledování stopy nahradil CUBE obvyklý displej ovladačem systému Bosch, který zobrazuje pouze stav nabití baterie ve dvacetiprocentních krocích a úroveň podpory prostřednictvím barevných LED diod.

Baterie je trvale integrována do spodní trubky a nelze ji vyjmout pro externí nabíjení.
Bosch System Controller zajišťuje čistý vzhled, ale zobrazuje pouze aktuální úroveň podpory a stav nabití baterie.
Motor Bosch Performance Line SX je hladce integrován do rámu a poskytuje točivý moment 55 Nm a až 340 % asistenci pedálů.

V typickém módu CUBE přichází AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29 se špičkovou specifikací za srovnatelně dostupnou cenu. FOX dodává odpružení, které se skládá z vidlice 36 Factory GRIP2 a tlumiče FLOAT X Factory, které jsou oba vybaveny luxusním povrchem Kashima a nabízejí nespočet úprav, které poskytují ohromný výkon na trati. CUBE spoléhá na 175 mm odpruženou sedlovku FOX Transfer Factory.

 

Německý výrobce také vsází na ty nejlepší komponenty pro zbytek specifikace, včetně elektronického 12rychlostního pohonu SRAM XX Eagle Transmission. To zajišťuje hladké řazení při zatížení a spoléhá se na robustní zadní přehazovačku bez ramínek, která se přišroubuje přímo k rámu – perfektní kombinace pro horské elektrokolo! Hnací ústrojí je spárováno s lehkou E*třináctkovou klikou.

CUBE se nedržel zpátky ve specifikaci, s povlakem Kashima všude.
O řazení se stará robustní, bezdrátová převodovka SRAM XX Eagle Transmission.

Co se týče brzd, CUBE spoléhá na smíšené nastavení MAGURA s výkonným čtyřpístkovým třmenem MT Trail Carbon vpředu a lehčí dvoupístkovou variantou vzadu. Brzdy jsou spárovány s kotouči 203 mm vpředu a 180 mm vzadu, který v kombinaci s menším třmenem poskytuje neuspokojivě podprůměrný brzdný výkon a rychle se přehřívá – 203 mm kotouč vzadu by problém částečně vyřešil a inspiroval. větší jistota při strmých sjezdech. Co se týče rámu, CUBE spoléhá na vlastní, jednodílnou Stereo Carbon jednotku řídítek/představce, která zajišťuje čistý vzhled, ale neumožňuje jemné doladění. Elegantně vypadající karbonová sada NEWMEN Advanced SL A.30 je spárována s pneumatikou MAXXIS ASSEGAI vpředu a MAXXIS DISSECTOR vzadu, obojí v tvrdší gumové směsi MaxxTerra a kostra EXO+ – je relativně tenká, ale nabízí dostatečnou ochranu proti propíchnutí pro středně těžké tratě.

Zatímco čtyřpístkový třmen a 203mm rotor vpředu poskytují spolehlivé a silné zpomalení, malý 180mm kotouč na zadním kotouči se přehřívá až příliš rychle, zvláště v kombinaci s 2-dílným zadním třmenem.
Elegantní karbonová sada kol NEWMEN je spárována s rychle se odvalujícími pneumatikami MAXXIS.
Cube_AMS_Hybrid_One44_2024_Test-Review_E-MTB

CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X

SPECIFIKACE

Motor Bosch Performance Line SX 55 Nm

Baterie Bosch PowerTube 400 Wh

Display ovladač systému Bosch Vidlice FOX 36 Factory GRIP2 140 mm

Zadní tlumič FOX FLOAT X Factory 140 mm

Sedlovka FOX Transfer Factory 175 mm

Brzdy Magura MT Trail Carbon 203/180 mm

Hnací ústrojí SRAM XX Eagle 

Přehazovačka 1x12

Představec CUBE Stereo Carbon Cockpit System mm

Řídítka CUBE Stereo Carbon Cockpit System mm

Kola Newmen Advanced SL A.30 29"

Pneumatiky MAXXIS ASSEGAI, EXO+, MaxxTerra/DISSECTOR, EXO+, MaxxTerra 2.5"/2.4"

TECHNICKÁ DATA 

Velikost S M L XL 

Hmotnost 18 kg 

SPECIFICKÉ FUNKCE 

Flip-Chip

Vedle modelu 2024 AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29, který jsme testovali, nabízí CUBE další tři varianty specifikací. Naše testovací kolo se prodává za 224 990 Kč a je zaměřeno na davy zaměřené spíše na sjezd. Model TM je vybaven vidlicí FOX 36 Performance GRIP a odpovídajícím tlumičem FOX FLOAT X Performance, přičemž o řazení se stará elektronická převodovka SRAM GX Eagle Transmission a o brzdný účinek Brzdy MAGURA MT7.

Cube AMS Hybrid ONE44 C:68X TM 400X 29 | Bosch Performance Line SX / 400 Wh | 140/140 mm (f/r) | 18.5 kg cena: 161 999 Kč.

Zbývající dvě varianty specifikace jsou zajímavou možností, pokud se chystáte na turné nebo pokud prostě hledáte lehčí horské elektrokolo. Levnější CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SLX 400X 29 se prodává za 161 999 Kč a spoléhá na vidlici FOX 34 Performance GRIP a hnací ústrojí XT, zatímco CUBE AMS Hybrid ONE44 C: 68X SLT930X za 199 999 Kč. je vybaveno FaOX 400X a FOX 400X. Vidlice GRIP2 s efektním povchem Kashima a špičkovým XTR hnacím ústrojím. Oba modely jsou standardně dodávány se vzduchovým tlumičem FOX FLOAT.

Cube AMS Hybrid ONE44 C:68X SLX 400X 29 | Bosch Performance Line SX / 400 Wh | 140/140 mm (f/r) | 17,3 kg (údaje výrobce) cena: 149 999 Kč.
Cube AMS Hybrid ONE44 C:68X SLT 400X 29 | Bosch Performance Line SX / 400 Wh | 140/140 mm (f/r) | 16.2 kg (údaje výrobce) cena: 199 999 Kč.

Geometrie 2024 CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29

CUBE AMS Hybrid ONE44 je k dispozici ve čtyřech velikostech, S až XL. Naše testovací kolo ve velikosti L sází na poměrně umírněnou geometrii, která kombinuje dosah 474 mm s úhlem hlavové trubky 65,4°, což je v podstatě to, co byste očekávali od moderního all-mountain kola. Intervaly dosahu mezi velikostmi jsou však poměrně velké, a to 30 mm. Na jednu stranu to znamená, že CUBE pokrývá širokou škálu velikostí jezdců, ale na druhou stranu to znamená, že se s větší pravděpodobností ocitnete na hraně mezi dvěma velikostmi. Sedlová trubka je se 420 mm příjemně krátká, ale zároveň umožňuje plně zabouchnout sloupek dropperu FOX až do rámu. Řetězové vzpěry jsou 450 mm napříč všemi velikostmi, což je na dlouhé straně.

Systém otočných držáků náhlavní soupravy umožňuje mírně upravit geometrii kola tak, aby vyhovovala vašim potřebám a požadavkům. Změna je ale minimální a týká se hlavně výšky středového složení a úhlu hlavové trubky – na CUBE jsme jezdili hlavně v nízkém nastavení.


VELIKOSTSMLXL
Horní trubka575 mm598 mm625 mm658 mm
Sedlová trubka370 mm405 mm420 mm470 mm
hlavová trubka102 mm112 mm122 mm142 mm
úhel hlavy65.4°65.4°65.4°65.4°
úhel sedu76.6°76.6°76.6°76.5°
řetězová vzpěra450 mm450 mm450 mm450 mm
BB drop33.5 mm33.5 mm33.5 mm33.5 mm
rozvor1,193 mm1,217mm1,246 mm1,281 mm
Reach429 mm449 mm474 mm501 mm
Stack615 mm624 mm633 mm652 mm
Cube_AMS_Hybrid_One44_2024_Test-Review_E-MTB_WEB-8138

2024 CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29 na cestě.

2024 CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X TM 400X 29 vás posadí do vzpřímené, ale lehce sportovní polohy při šlapání, díky čemuž je vhodný pro dlouhé dny v sedle. Účinné odpružení zůstává vždy aktivní a spolehlivě pohlcuje nerovnosti a poskytuje vysokou úroveň jízdního komfortu.

Sportovní poloha při jízdě zabraňuje tomu, abyste museli aktivně zatěžovat přední kolo, abyste jej udrželi ve stopě do kopce. Motor Bosch Performance Line SX zabírá do stoupání a ukazuje se jako jeden z nejvýkonnějších lehkých eMTB motorů, které jsou v současnosti na trhu k dispozici, zejména při vysokých kadencích. V kombinaci s účinným zadním odpružením vám to umožní vyjíždět ještě strmější technická stoupání, aniž byste se zapotili.

Cube_AMS_Hybrid_One44_2024_Test-Review_E-MTB_WEB-8176

Když vezmeme v potaz sílu gravitace, CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29 zaujme především intuitivním a předvídatelným ovládáním, díky kterému se snadno dostanete dolu z kopce a dokonce vám odpustí zvláštní jezdecké chyby, ať už jste začátečník nebo pokročilý jezdec. Na plynulých stezkách vám umožňuje generovat spoustu rychlosti pumpováním přes boule  a bermy a zároveň vás povzbuzuje, abyste sráželi pařezy stromů a získali další vzdušné míle. Pokud se příliš vzrušíte, odpružení nabízí dostatek rezerv, aby vás zachránilo před zpackanými přistáními a neprofoukne svou dráhu, když se prodírá ošklivými skalkami. Celkově CUBE dosahuje vynikající rovnováhy mezi klidem a hbitostí, což vám umožňuje spontánně měnit linii, aniž byste se dostali do problémů. Při strmých sjezdech vzbuzuje vysoká přední část obrovské množství sebevědomí, ale CUBE vyžaduje, abyste aktivně přenášeli váhu na přední kolo, abyste jej udrželi ve stopě v plochých zatáčkách.

Cube_AMS_Hybrid_One44_2024_Test-Review_E-MTB
Cube_AMS_Hybrid_One44_2024_Test-Review_E-MTB
Cube_AMS_Hybrid_One44_2024_Test-Review_E-MTB

Kdo by se měl blíže podívat na 2024 CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29?

2024 CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X TM 400X 29 je vynikající volbou pro všechny trailové jezdce, kteří hledají lehké horské elektrokolo za férovou cenu. Intuitivní ovládání a stabilita vzbuzující sebevědomí dělají z jízdy skvělou zábavu, ať už jste začátečník nebo ostřílený trailový veterán. Kromě toho jsou lehčí varianty CUBE vhodné také pro cestování, díky čemuž je obzvláště zajímavý pro sportovní turisty.

Cube_AMS_Hybrid_One44_2024_Test-Review_E-MTB

Naše závěry o 2024 CUBE AMS Hybrid ONE44 C:68X SuperTM 400X 29

2024 AMS Hybrid ONE44 C:68X TM 400X 29 2024 nabízí CUBE špičkové lehké horské elektrokolo s diskrétně vypadajícím karbonovým rámem a krásnou integrací motoru – to vše za velmi férovou cenu! A co je nejdůležitější, za své peníze dostanete spoustu trailových výkonů. Sebevědomí a intuitivní ovládání z něj dělá vynikající volbu pro začátečníky i pokročilé jezdce, zatímco plyšové odpružení a pohodlná poloha šlapání z něj také dělá skvělého společníka na delší trailové túry.

  Klady

  • Intuitivní ovládání
  • Výborná integrace motoru
  • Špičková specifikace

  Zápory

  • Pevně ​​integrovanou baterii nelze kvůli nabíjení vyjmout
  • Rotor zadní brzdy je příliš malý

Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál…


Porovnání produktů zavřít

Zboží bylo přidáno do porovnání produktů.

Cookies

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.