Moc dobře víme, že vyznat se v dnešní nabídce elektrokol není nic jednoduchého. Proto jsme pro vás vytvořili menší tahák, kde máte popsané hlavní druhy středových motorů a rozdíly mezi nimi!
Jste připraveni? Můžeme začít!
Co se v tomto článku dozvíte?
Co je to vlastně středový motor? - rychlé představení této kategorie motorů pro elektrokola
Co je to vlastně středový motor?
Při výběru elektrokola se velmi často ptáte, zda-li zvolit středový, nebo zadní motor. Odpověď je zde velmi jednoduchá - pokud chcete mít elektrokolo na sport a na rekreaci, určitě zvolte středový elektromotor.
Jelikož má senzor tlaku na pedál, dokáže přesně určit jakou silou vám má pomáhat, a výsledný pocit z jízdy je téměř stejný jako na normálním kole. Zároveň má středový motor daleko větší sílu, tudíž je předurčen i pro jízdu v náročném terénu.
Velmi důležitým parametrem středového motoru je i zdali má, nebo nemá válečkovou spojku. Válečková spojka umožňuje odpojení motoru od středu šlapání, abyste mohli jezdit téměř bez odporu motoru. Tuto vlastnost má model M500 od značky BAFANG, modely Performance Line CX / CX SMART System od značky BOSCH, motor EP8 od značky SHIMANO, a motory PW-ST, PX-X2 a PW-X3 od značky YAMAHA.
Přehledová tabulka středových motorů
Výrobce | TYP MOTORU | točivý moment (NM) | VÁHA (kg) |
---|---|---|---|
BOSCH | Performance CX - SMART | 85 | 2,84 |
BOSCH | Performance CX 4. Gen. | 85 | 2,79 |
BOSCH | Performance Line | 65 | 3,21 |
BOSCH | Active Line / Active Line Plus | 50 | 3,28 |
YAMAHA | PW-X3 | 85 | 2,75 |
YAMAHA | PW-X2 | 80 | 3,06 |
YAMAHA | PW-ST | 70 | 3,41 |
YAMAHA | PW-TE | 60 | 3,4 |
SHIMANO | EP8 | 85 | 2,57 |
BAFANG | M500 | 95 (papírově*) | 3,41 |
BAFANG | M400/420 | 80 (papírově*) | 3,68 |
BROSE | Drive S | 90 | 2,9 |
PANASONIC | GX PLUS | 75 | 3,25 |
PANASONIC | GX ULTIMATE | 95 | 2,95 |
Motory BAFANG jsou známé svým mírným nadhodnocováním točivého momentu. Motory mají sice papírově 80/95 Nm, ale subjektivně na nás působí slabším dojmem.
Středové motory BOSCH

Chcete opravdu kvalitní motor s dlouhou životností a téměř stoprocentní spolehlivostí? V tom případě budou motory od značky BOSCH to pravé pro vás!
"Král je mrtev, ať žije král!" Tato proslulá tradiční fráze prostě musí zaznít vždy, když německý gigant přijde s novou generací svých motorů, která je aktuálně zastoupena na trhu nezničitelnou 3. generací motorů Performance Line, precizně vyladěnou 4. generací Performance Line CX, a novinkou s extrémní kapacitou baterie a skvělou konektivitou - Performance Line CX - SMART System.
Jednoznačná a neochvějná technologická špička v oboru vám servíruje nekompromisní jízdní komfort spojený s dlouhým dojezdem a ideálně rozloženou hmotností.
Přehled jednotlivých motorů BOSCH
TYP MOTORU | točivý moment (NM) | VÁHA (kg) |
---|---|---|
Performance Line CX - SMART System | 85 | 2,84 |
Performance Line CX | 85 | 2,79 |
Performance Line | 65 | 3,21 |
Active Line / Active Line Plus | 50 | 3,28 |
Performance Line CX - SMART System

Performance Line CX – SMART System je momentálně vlajková loď od BOSCHE. Prakticky se jedná o face-lift modelu Performance Line CX, parametrově se totiž motor vůbec nezměnil. Stále má maximální točivý moment 85 Nm, maximální výkon až 850 W. Změny proběhly hlavně v konektivitě – nový konektor nabíjení, možnost použití až 750Wh akumulátoru, nový displej (KIOX 300) a nová nabíječka.
Stejně jako starší Performance Line CX nabízí i tento motor válečkovou spojku. Takže při vypnuté asistenci motoru můžete jet úplně bez odporu.

Režimy přípomoci motoru Perf. CX - SMART SYSTEM
REŽIM přípomoci | točivý moment (NM) | výkon (w) |
---|---|---|
OFF | 0 | 0 |
ECO | 85 | 150 |
TOUR | 85 | 350 |
e-MTB | 85 | 350 - 850 |
TURBO | 85 | 850 |
Hlavní parametry
Maximální výkon 850 W
Točivý moment 85 Nm
Váha 2,84 kg
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem Performance Line CX - SMART System? Podle výrobce je dojezd následující:

Co si představit pod pojmem Průměr kombinovaného využití všech režimů a příznivých podmínek? Jedná se vždy o dojezd (váhově) průměrného cyklisty v mírném terénu za využívání všech režimů připomoci. Když pojedete pouze na režim ECO, ujedete víc. Když pojedete pouze na režim TURBO, ujedete kratší vzdálenost.
Výběr elektrokol s motorem BOSCH CX - SMART System
Performance Line CX

Performance Line CX je druhý nejlepší motor, který si můžete od BOSCHe pořídít. Poskytuje točivý moment až 85 Nm a maximální výkon až 850 W. Tento typ motoru se montuje na elektrokola vyšší třídy, a na celoodpružených elektrokolech jiný elektromotor od BOSCHE ani nenajdete.
Nesporná výhoda tohoto motoru spočívá ve válečkové spojce. Co je to válečková spojka, ptáte se? Válečková spojka umožňuje, že se při vypnutém motoru motor odpojí od šlapání.
Režimy přípomoci motoru Perf. Line CX
stupeň přípomoci | točivý moment (NM) | výkon (w) |
---|---|---|
OFF | 0 | 0 |
ECO | 85 | 150 |
TOUR | 85 | 350 |
e-MTB | 85 | 350 - 850 |
TURBO | 85 | 850 |
e-MTB je automatický režim přípomoci, který umí díky kombinaci čtyř senzorů (senzor otáček kola, senzor rychlosti, senzor tlaku na pedál a senzor náklonu) zvolit ideální režim připomoci pro danou situaci. Přepíná mezi režimy TOUR a TURBO, takže se výkon pohybuje mezi 300 - 750 W.
Hlavní parametry
Maximální výkon 850 W
Točivý moment 85 Nm
Váha 2,79 kg
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem Performance Line CX? Podle výrobce je dojezd následující:

Co si představit pod pojmem Průměr kombinovaného využití všech režimů a příznivých podmínek? Jedná se vždy o dojezd (váhově) průměrného cyklisty v mírném terénu za využívání všech režimů připomoci. Když pojedete pouze na režim ECO, ujedete víc. Když pojedete pouze na režim TURBO, ujedete kratší vzdálenost.
Výběr z naší nabídky elektrokol s motorem BOSCH Performance Line CX
Performance Line

Performace Line už je zajímavější motor pro více terénní jezdce. Může vám poskytnout točivý moment 65 Nm a maximální výkon 750 W.
Režimy přípomoci motoru Performance Line
stupeň přípomoci | točivý moment (NM) | výkon (w) |
---|---|---|
OFF | 0 | 0 |
ECO | 65 | 137,5 |
TOUR | 65 | 300 |
e-MTB | 65 | 300 - 750 |
TURBO | 65 | 750 |
e-MTB je automatický režim přípomoci, který umí díky kombinaci čtyř senzorů (senzor otáček kola, senzor rychlosti, senzor tlaku na pedál a senzor náklonu) zvolit ideální režim připomoci pro danou situaci. Přepíná mezi režimy TOUR a TURBO, takže se výkon pohybuje mezi 300 - 750 W.
Hlavní parametry
Maximální výkon 750 W
Točivý moment 65 Nm
Váha 3,21 kg
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem Performance Line? Podle výrobce je dojezd následující:



Co si představit pod pojmem Průměr kombinovaného využití všech režimů a příznivých podmínek? Jedná se vždy o dojezd (váhově) průměrného cyklisty v mírném terénu za využívání všech režimů připomoci. Když pojedete pouze na režim ECO, ujedete víc. Když pojedete pouze na režim TURBO, ujedete kratší vzdálenost.
Výběr z naší nabídky elektrokol s motorem BOSCH Performance Line
Active Line / Active Line Plus

Active Line a Active Line Plus jsou motory, které se dávají spíše na treková a krosová elektrokola. Nabízí točivý moment 40, respektive 50 Nm s nominálním výkonem 250 W.
Active Line vám může nabídnout maximální výkon 625 W a Plus verze 675 W.

Režimy přípomoci motoru Active Line / Active Line Plus
stupeň přípomoci | točivý moment (NM) | výkon (w) |
---|---|---|
OFF | 0 | 0 |
ECO | 40/50 | 100 |
TOUR | 40/50 | 250 |
SPORT | 40/50 | 425/450 |
TURBO | 40/50 | 625/675 |
Hlavní parametry
Maximální výkon 625/675 W
Točivý moment 40/50 Nm
Váha 3,28 kg
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem Active Line / Active Line Plus? Podle výrobce je dojezd následující:



Co si představit pod pojmem Průměr kombinovaného využití všech režimů a příznivých podmínek? Jedná se vždy o dojezd (váhově) průměrného cyklisty v mírném terénu za využívání všech režimů připomoci. Když pojedete pouze na režim ECO, ujedete víc. Když pojedete pouze na režim TURBO, ujedete kratší vzdálenost.
Výběr z naší nabídky elektrokol s motorem BOSCH Active Line / Active Line Plus
Všechny motory BOSCH lze kombinovat s akumulátory o kapacitě 400/500/625 Wh, motor SMART System pouze s 750Wh baterií.
Výhoda zakoupení elektrokola s motorem BOSCH je v komplexním ekosystému – BOSCH vyrábí jak motor, akumulátor i displej. Tím pádem máte jistotu, že všechny součásti budou perfektně spolupracovat.
Výhody:
- Vysoký výkon
- Citlivé dávkování
- Tichý chod motoru
- Vysoká spolehlivost
- Možnost asistence až do 50 km/h
Nevýhody:
- Vyšší pořizovací cena
- Momentální problémy s dostupností
Středové motory YAMAHA

Motory YAMAHA jsou spojovány především s výrobcem elektrokol HAIBIKE a stejně jako jeho nositel je tento motor snoubením vysoké technologické kvality a čistého designu.
Úsměv na tváři vám tak vykouzlí nejen kombinace vysokého jízdního komfortu spojená s extrémním dojezdem ale také ověřená spolehlivost i v těch nejnáročnějších podmínkách. Toto a mnohem víc jsou motory YAMAHA.
Všechny motory mají takzvaný QUAD senzor systém, neboli čtyři senzory, díky kterým vám můžou motory poskytnout přesně takovou úroveň připomoci, jakou potřebujete. Jedná se o senzory tlaku na pedály, senzor rychlosti, senzor otáčení klik a senzor náklonu kola.
Přehled jednotlivých motorů YAMAHA
PW-X3

PW-X3 je nástupce PW-X2, je přibližně o 20 % menší a o 10 % lehčí (váží 2,75 kg). Zároveň se mu zvýšil točivý moment na krásných 85 Nm, takže má nyní stejná čísla jako motory od BOSCHE a SHIMANA. Stejně jako jeho předchůdce má i PW-X3 režim připomoci EXPW.
Zároveň se kompletně předělalo ovládání. Nyní zde máte rozhraní Interface X, které obsahuje ergonomický ovladač připomoci a bezdrátovou komunikační jednotku, která vám pomocí LED ukazuje aktuální režim připomoci a stav baterie. Pokud by vám tyto informace nestačily, můžete si připojit mobilní telefon, nebo zakoupit jeden z podporovaných cyklo-computerů.
Režimy přípomoci motoru PW-X3
stupeň přípomoci | točivý moment (NM) | Nominální výkon (w) |
---|---|---|
OFF | 0 | 0 |
ECO+ | 50 | 250 |
ECO | 70 | 250 |
STANDARD | 70 | 250 |
HIGH | 70 | 250 |
EXTREME POWER | 85 | 250 |
Hlavní parametry
Nominální výkon 250 W
Točivý moment 85 Nm
Váha 2,75 kg
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem PW-X3? Výrobce bohužel dojezd neuvádí, ale dle našich zkušeností se dojezd pohybuje následovně:

Výběr z naší nabídky elektrokol s motorem YAMAHA PW-X3
PW-X2

PW-X2 je motor pro náročné jezdce, kteří chtějí agresivní motor pro vysloveně terénní jízdu! Může vám nabídnout až 85 Nm točivého momentu, 250 W nominálního výkonu a silnou a ostrou reakci na šlapání! Zároveň je tento motor o 300 g lehčí než motory PW-TE a PW-ST (váží 3,1 kg), což se v náročném terénu může opravdu hodit!
Díky vylepšenému chlazení vám může PW-X2 nabídnout i režim připomoci EXPW – neboli EXtreme PoWer, který vám dokáže poskytnout vyšší točivý moment i při menším vstupním výkonu.
Režimy přípomoci motoru PW-X2
stupeň přípomoci | točivý moment (NM) | Nominální výkon (w) |
---|---|---|
OFF | 0 | 0 |
ECO+ | 50 | 250 |
ECO | 70 | 250 |
STANDARD | 70 | 250 |
HIGH | 70 | 250 |
EXTREME POWER | 80 | 250 |
Hlavní parametry
Nominální výkon 250 W
Točivý moment 85 Nm
Váha 3,06 kg
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem PW-X2? Výrobce bohužel dojezd neuvádí, ale dle našich zkušeností se dojezd pohybuje následovně:

Výběr z naší nabídky elektrokol s motorem YAMAHA PW-X2
PW-ST

PW-ST má stejnou váhu jako PW-TE, ale o 10 Nm víc, můžete si tedy užívat až 70 Nm točivého momentu a 250 W nominálního výkonu. PW-ST se nejčastěji montuje na hard-tailová elektrokola, neboli horská elektrokola bez zadního odpružení.
Režimy přípomoci motoru PW-ST
stupeň přípomoci | točivý moment (NM) | Nominální výkon (w) |
---|---|---|
OFF | 0 | 0 |
ECO+ | 50 | 250 |
ECO | 70 | 250 |
STANDARD | 70 | 250 |
HIGH | 70 | 250 |
Hlavní parametry
Nominální výkon 250 W
Točivý moment 70 Nm
Váha 3,41 kg
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem PW-ST? Výrobce bohužel dojezd neuvádí, ale dle našich zkušeností se dojezd pohybuje následovně:


Výběr z naší nabídky elektrokol s motorem YAMAHA PW-ST
PW-TE

Motor PW-TE vám může poskytnout až 60 Nm točivého momentu a nominální výkon 250 W. Váha motoru se ustálila na 3,4 kg. Vzhledem k těmto vlastnostem se hodí spíše na treková a městská elektrokola.

Režimy přípomoci motoru PW-TE
stupeň přípomoci | točivý moment (NM) | Nominální výkon (w) |
---|---|---|
OFF | 0 | 0 |
ECO+ | 50 | 250 |
ECO | 60 | 250 |
STANDARD | 60 | 250 |
HIGH | 60 | 250 |
Hlavní parametry
Jmenovitý výkon 250 W
Točivý moment 60 Nm
Pět režimů přípomoci
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem PW-TE? Výrobce bohužel dojezd neuvádí, ale dle našich zkušeností se dojezd pohybuje následovně:


Výběr z naší nabídky elektrokol s motorem YAMAHA PW-TE
Stejně jako u konkurenčního BOSCHE je i u motorů YAMAHA výhoda v komplexním ekosystému – YAMAHA vyrábí jak motor, akumulátor i displej. Tím pádem máte jistotu, že všechny součásti budou perfektně spolupracovat.
Výhody:
- Vysoký výkon
- Tichý chod motoru
- Vysoká spolehlivost
- Možnost asistence až do 50 km/h
- Lepší situace s dostupností, než u elektrokol s motorem BOSCH
Nevýhody:
- Vyšší pořizovací cena
- Méně citlivější dávkování připomoci než u motorů BOSCH
Středové motory PANASONIC

Co se o motoru PANASONIC dozvíte?

Přehled motorů PANASONIC
GX Ultimate | GX Power Plus | GX Power | |
---|---|---|---|
Točivý moment | 95 Nm | 75 Nm | 60 Nm |
nominální Výkon | 250 W | 250 W | 250 W |
VÁHA | 2,95 kg | 3,2 kg | 3,2 kg |
Představení motoru PANASONIC - GX Ultimate
Nový hráč na poli elektromotorů od značky PANASONIC, motor GX ULTIMATE. Zapomeňte na nějakou klidnou jízdu po asfaltové cestě podél řeky. Tento motor byl stvořen pro ty nejvyšší nároky a nejnáročnější jezdce.

Elektrokola se středovým pohonem patří k absolutní špičce v nabídce kvalitních elektrokol. Výrazněji se začala elektrokola se středovým motorem prozasovat od roku 2014, nicméně v posledních letech zažívají obrovských rozmach a můžeme s klidem říci, že středové motory téměř zcela vytlačily nábojové motory - tedy motory umístněné většinou v zadním náboji.
Někdy to u nás na prodejně vypadá, že nic jiného, než středové pohony ani naprodáváme

Společnost PANASONIC, konkrétně divize výroby technologií pro kola (Panasonic Cycle Technology Co., Ltd.) se od roku 1952 soustředí na výzkum, vývoj, výrobu a prodej jízdních kol. Od roku 1979 kombinuje technologii jízdních kol s nejnovější technologií pohonu s využitím elektrické energie.
Hlavní parametry motoru GX Ultimate
Váha - 2,9 kg
Točivý moment - 95 Nm
Maximální výkon - 600 W
Displej pro PANASONIC
Kompaktní odnímatelný displej od PANASONICU nabízí nepřeberné množství funkcí:
- Hodiny
- Rychloměr
- Max. a průměrná rychlost
- Dojezd
- Režim asistence
- Indikace výkonu
- Stav nabití baterie
Velkou výhodou displeje je odolnost IPX5, takže se nemusíte bát nečekaného deště!

Výhody:
- Vysoký výkon
- Vysoká spolehlivost
- Možnost asistence až do 50 km/h
Nevýhody:
- Vyšší pořizovací cena
- Novinka na trhu
Středové motory SHIMANO

Bylo jen otázkou času než japonský gigant, který jedničkou ve výrobě těch nejkvalitnějších komponentů upře svůj zrak na vývoj vlastních motorů. Motory od SHIMANA jsou stejně jako jejich komponenty kvalitní, výkonné a spolehlivé. Zároveň se SHIMANU podařilo vyvinout motor který doslova podtrhuje charakter souznění jezdce a elektrokola.
Přehled jednotlivých motorů SHIMANO
TYP MOTORU | točivý moment (NM) | VÁHA (kg) |
---|---|---|
EP8 | 70 | 2,57 |
STEPS EP-8

STEPS EP8 – vlajková loď motorů od SHIMANA. Jedná se o přímého konkurenta pro motory BOSCH Performace Line CX (smart system) a YAMAHA PW-X3. Motor vám může poskytnout točivý moment až 85 Nm, a nominální výkon 250 W.
SHIMANU se povedlo snížit odpor ve středu šlapání o 36 % (oproti E8000), a motor zároveň zhubl krásných 300 g – nyní váží 2,6 kg. S tímto motorem můžete spárovat akumulátor o kapacitě 500, nebo 630 Wh, což vám dá v praxi dojezd 100 – 120 km.
Velkou výhodou tohoto motoru je i možnost přizpůsobit si nastavení připomoci pomocí mobilní aplikace „E-TUBE Project“

Režimy přípomoci motoru EP8
stupeň přípomoci | točivý moment (NM) | Nominální výkon (w) |
---|---|---|
OFF | 0 | 0 |
ECO | 30 | 250 |
TRAIL | 60 - 85 | 250 |
BOOST | 85 | 250 |
TRAIL je automatický režim přípomoci, který umí díky kombinaci čtyř senzorů (senzor otáček kola, senzor rychlosti, senzor tlaku na pedál a senzor náklonu) zvolit ideální režim připomoci pro danou situaci. Jedná se o podobný režim jako e-MTB u BOSCHE
Hlavní parametry
Jmenovitý výkon 250 W
Točivý moment 85 Nm
Váha 2,57 kg
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem EP8? Výrobce bohužel dojezd neuvádí, ale dle našich zkušeností se dojezd pohybuje následovně:


Výběr z naší nabídky elektrokol s motorem SHIMANO EP8
Motory SHIMANO mají výhodu nejen v kompletním ekosystému, ale i v jedinečném zážitku spojení jezdce s elektrokolem. Pokud hledáte elektrokolo vysloveně pro sportovní jízdu, motory SHIMANO budou přesně pro vás!
Středové motory BAFANG

Přehled jednotlivých motorů BAFANG
Motory BAFANG jsou známé svým mírným nadhodnocováním točivého momentu. Motory mají sice papírově 80/95 Nm, ale subjektivně na nás působí slabším dojmem.
Motory BAFANG jsou černými koňmi na poli středových pohonů. Pyšní se především velmi vysokým točivým momentem motoru, který může dosáhnout až do výše 95 Nm. Motor je přitom velmi tichý a vysoce účinný.
Díky příznivé ceně a modernímu designu použitých komponentů je tak velice zajímavou alternativou k zavedeným značkovým pohonům. Žádáte-li vysoký výkon v dobrém poměru k ceně a nepotrpíte si na zvučná jména světových značek, pak Vás středový pohon BAFANG určitě nadchne.
BAFANG M400/420

Středový motor BAFANG M400 je nejlevnější typ středového motoru jaký můžete na trhu sehnat. Motor disponuje točivým momentem 80 Nm a maximální rychlostí 25 km/h (v případě zájmu možno odstranit).
I přes to, že se jedná o nejlevnější středový motor, disponuje torzním snímačem. Torzní snímač slouží k identifikaci síly, kterou šlape jezdec do pedálů. Motor pak dokáže lépe regulovat výstupní výkon, a pro jezdce je tato jízda poté více podobná jízdě na klasickém kole.
Parametrově jsou oba typy (M400 a M420) shodné, jedinými rozdíly jsou způsob uchycení a mírně odlišné tělo motoru.

Režimy přípomoci motoru M400
U motorů BAFANG nejsou režimy připomoci pevně dány. Celý výkon motoru můžete rozdělit na 3, 5 nebo 9 stupňů. Standartní nastavení je na 5 stupňů přípomoci.

Hlavní parametry
Jmenovitý výkon 250 W
Točivý moment 80 Nm
Váha 3,68 kg
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem M400? Vzhledem k tomu, že BAFANG si baterie sám nevyrábí, je zde velká variabilita.
Vybrali jsme pro vás nejčastější typy:





Výběr z naší nabídky elektrokol s motorem BAFANG M400
BAFANG M500

Středový motor BAFANG M500 je přepracovaná a pokročilejší verze motoru M400. Disponuje všemi přednostmi a opravuje určité nedostatky. V první řadě se motoru zvýšil točivý moment o 15 Nm na krásných 95 Nm! Maximální rychlost je stále omezená na 25 km/h, ale stejně jako u verze M400/420 lze toto omezení odstranit. Zlepšila se výrobní kvalita zpracování a zmenšilo se tělo motoru.
Tento motor naleznete hlavně na elektrokolech střední třídy s cenou okolo 60 000,- Kč. To z něj dělá hlavního konkurenta pro motor BOSCH Performance Line, který má o něco lepší kvalitu zpracování, ale nabízí točivý moment pouze 65 Nm. Pokud chcete motor který se vyznačuje tichým a plynulým chodem (i při jízdě do kopce).
Velkou výhodou je u tohoto typu motoru válečková spojka. K čemu slouží válečková spojka ptáte se? V momentu, kdy vám dojde baterie, nebo jedete bez připomoci, se odpojí motor od šlapání, a vy můžete jet bez odporu!

Režimy přípomoci motoru M500
U motorů BAFANG nejsou režimy připomoci pevně dány. Celý výkon motoru můžete rozdělit na 3, 5 nebo 9 stupňů. Standartní nastavení je na 5 stupňů přípomoci.

Hlavní parametry
Jmenovitý výkon 250 W
Točivý moment 95 Nm
Váha 3,68 kg
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem M500? Vzhledem k tomu, že BAFANG si baterie sám nevyrábí, je zde velká variabilita.
Vybrali jsme pro vás nejčastější typy:




Výběr z naší nabídky elektrokol s motorem BAFANG M500
Motory BAFANG mají velkou výhodu v nízké ceně. Zároveň si u nich můžete zvolit baterii s kapacitou až 900 Wh! Největší nevýhoda těchto motorů spočívá v horší výrobní kvalitě (M400/M420), u motorů M500 je tento nešvar opraven.
Pokud chcete elektrokolo na rekreační jízdu, budou pro vás motory BAFANG to pravé!
Výhody:
- Nízká cena
- Dostupnost těchto motorů
- Možnost asistence až do 50 km/h
Nevýhody:
- Vyšší pořizovací cena
- Vysoký výkon
- Horší výrobní kvalita (pouze motory M400/M420)
Středové motory BROSE

BROSE je výrobce, který přetavil své více než stoleté zkušenosti z automobilového průmyslu a stal se okamžitě více než důstojným soupeřem osvědčených pohonů. Důraz klade především na bezpečnost, efektivitu, váhu, kvalitu zpracování a výkon.
Pojďte vyzkoušet, jak umí pracovat kevlarový ozubený řemenový pohon, který snižuje hluk a vibrace na hranici možného!
Přehled motorů BROSE
TYP MOTORU | točivý moment (NM) | VÁHA (kg) |
---|---|---|
Drive S | 90 | 2,9 |
BROSE DRIVE S

Chcete velmi kvalitní středový motor s 90 Nm točivého momentu a maximálním výkonem 1 025 W? V tom případě je BROSE Drive S to pravé pro Vás!

Hlavní parametry
Maximální výkon 1 025 W
Točivý moment 90 Nm
Váha 2,9 kg
Dojezd
Zajímá Vás jaký je reálný dojezd elektrokola s motorem Drive S? Výrobce bohužel dojezd neuvádí, ale dle našich zkušeností se dojezd pohybuje následovně:

Výběr z naší nabídky elektrokol s motorem Drive S