Test modelu
Apache Hupahu Bosch 1
Apache datuje svůj původ rokem 2001 a rychle si získala místo na trhu. Základním principem byla montáž v domácích společnostech s významným benefitem pro dohled nad kvalitou a operativu. V posledních letech je výhradním dodavatelem společnost BPS Šumperk – dceřiná společnost rakouské KTM. Podstatnou část kolekce Apache tvoří také elektrokola, a to od roku 2009, v současné době patří značka k významným dodavatelům na domácí trh. V sezoně 2024 mohou zákazníci vybrat z 48 modelů, z nich Hupahu Bosch 1 leží v nejvyšší části nabídky kategorie hardtail. Lze je vybavit doplňkovou baterií s kapacitou 250 Wh sloužící jako „pojistka“ či jistota dlouhého dojezdu, nebo naopak jako hlavní zdroj energie v případě vyjmutí baterie hlavní a tím snížení hmotnosti kola.
Varianty modelu
Apache Hupahu Bosch
Videoprezentace
Apache Hupahu Bosch 1
Článek o motoru
Bosch Performance CX - Smart
Motor Bosch Smart
Maximální točivý moment 85 Nm poskytne vysoké zrychlení a zároveň nabízí kompaktní rozměry. Má znatelný vliv na kvalitu jízdy. Umožňuje Vám zrychlení na výjezdu z ostrých zatáček a perfektně Vás podpoří při výjezdu nejednoho prudkého kopce. S motorem Bosch Performance Line CX se budete těšit na výšlapy vzhůru a jízdu si užijete v každém terénu.
Technický popis
Apache Hupahu Bosch 1
Zákazníci od modelu Apache Hupahu očekávají že budou při výletech do lesů a na traily i stezky v pohodli jako miminko v peřince, což zde má na starosti vzduchové odpruženi, konkrétně přední vidlice Suntour také se 100 mm zdvihem.
Hlavním vizuelním prvkem stříbrného e-biku je zajisté mohutná spodní trubka, která v sobe integruje akumulátor Čistými a esteticky dokonalými sváry přechází v horní časti do hlavové partie a ve spodní části do oblasti středu a uchycení motoru.
Celkově je elektrokolo velmi důmyslně propracováno po estetické stránce, neboť design sází na zářivou eleganci stříbrné s pouze několika citelnými doteky černých částí a komponentů. Na rámu jsou černé nápisy, které skvěle ladí s kokpitem, sedlem, a sedlovou trubkou, nebo výpletem kol a obutím.
- Rám: Apache Hupahu Bosch AL
- Vidlice: SR Suntour Axon 34RL-RC, vzduchová, zdvih 120 mm
- Motor: Bosch Performance CX Smart System
- Baterie: integrovaná, Powertube 750 Ws 4,3 kg
- Display: Kiox 300
- Nabíječka: Bosch Charge 4,0 A, 200g
- Přehazovačka: Shimano XT
- Řazení: Shimano Deore, 1×12
- Kliky: FSA Bosch, 170 mm, 34 z.
- Kazeta: Shimano CS-M6100, 10–51 z.
- Řetěz: Shimano CH-10000
- Brzdové páky: Hydraulické Shimano BL-MT501
- Brzdy: Shimano BL-MT401, čtyřpístkové, 180 mm
- Náboje: Shimano MT400/MT410 Boost, pevné osy
- Ráfky: Remerx e-Rocky RX3025
- Pláště: Schwalbe Smart Sam Performance, 29×2,25″
- Řidítka: Apache AL 35x740mm
- Představec: Apache AL 35 x 50 mm
- Hlavové složení: semiintegrovaná tapered Across
- Pedály: platformové VP-500
Rám a detaily
Baterie se z rámu vyjímá spodem a je potřeba nejprve sundat plastový kryt poté pomocí klíčku akumulátor vycvaknout. Při jízdě po kamenech a drncání skutečně tím nejhoršim rozbitým úvozem akumulátor necvaká a nehrozí jeho vypadnuti.
Jestliže budete e-bike nabíjet s baterií uvnitř což je nejobvyklejší varianta, tak máte snadno přístupnou nabíjecí zdířku za plastovou krytkou ve spodní části sedlové trubky hned nad motorem.
Zmíněná středová partie s uchycením motoru je velice bytelná, takže držák motoru tvoří dominantní spojující prvek středové oblasti.
Kromě spodní trubky z něho vychází profilovaná a bytelná sedlová trubka a rovněž uchyceni čepu s spodní vzpěry stavby. Ještě zmíníme že motor je zepředu a ve spodní části chráněn před poškozením speciálním krytem, jenž je zde i u každého jiného modelu vždy vyveden v barvě daného rámu, a navíc má viditelné žebrování pro přístup vzduchu k motoru a jeho průběžnému ochlazování.
Systém
V přední části najdeme čistě zpracovanou hlavovou trubku a jednoduchý a funkční kokpit s možností doladění výšky řidítek. Na dostatečně širokých řidítkách najdeme osvědčené gripy Ergon pro jistý úchop. Vlevo je LED ovladač motoru Bosch v již novém moderním vzhledu jako součást rozhraní Smart System. Není problém spárovat elektrokolo pomocí aplikace eBike Flow a provádět individuální nastavení motoru, popř. uchytit mobilní telefon na řidítka a použít jej namísto displeje.
Námi testovaný ebike ještě neměl nový displej Bosch Intuvia 100 s velkými písmeny a perfektní čitelnosti, nicméně standardně jsou jim všechny nové modely vybaveny. Na tomto displej můžete sledovat všechny důležité údaje, ale také spoustu věcí navíc. Například aktivovat uzamčení ebike Lock, funkci tlačení do kopce Walk a nebo podržení e-biku ve stoupání Hill Hold.
Bosch LED Remote
LED Remote propojuje váš eBike s aplikací eBike Flow. Umožňuje snadný přístup ke všem důležitým jízdním údajům a jeho používání je intuitivní – ruce zůstávají bezpečně na řídítkách. Můžete měnit jízdní režimy, používat pomoc při tlačení a ovládat displej nebo obrazovku Ride na chytrém telefonu. Díky Chytrému Systému můžete s pomocí ovladače LED Remote provádět sami aktualizace svého eBiku.
Display Bosch Kiox 300
Nová generace displeje KIOX. Jedná se o 2palcový barevný displej, který ovládáte pomocí ovladače na řídítkách.
Skvělá funkce je automatické přizpůsobení jasu podle okolního světla, takže vás displej nebude za tmy vyrušovat. Můžete na něm vidět standardní veličiny - aktuální rychlost, zvolený režim přípomoci, denní nájezd kilometrů, dojezd, stav baterie (v procentech) a celkový nájezd kilometrů.
Další funkce, jako například různé grafy přípomoci motoru, poměr vašeho výkonu/výkonu motoru, navigace atd., můžete vidět v mobilní aplikaci.
Funkce eBike Lock
Zaparkujte eBike a užijte si bezstarostný odpočinek. U elektrokol s Chytrým Systémem můžete funkci eBike Lock využívat zcela jednoduše prostřednictvím aplikace eBike Flow. Po jednorázové instalaci prostřednictvím aplikace e. Flow slouží telefon jako digitální klíč k aktivaci podpory motoru. Identifikace probíhá automaticky prostřednictvím rozhraní Bluetooth, telefon si můžete nechat v kapse.
Hlavní komponenty
Apache Hupahu Bosch 1
Suntour AXON
SUNTOUR AXON je vylepšená řada vidlic XCR. Jedná se o velmi dobře fungující vidlici, která zvládne i náročnější terén, a díky magneziové úpravě kluzáků se jen tak nezničí!
Díky vzduchovému nastavení se dokáže přizpůsobit každému jezdci.
Všeobecnou nevýhodou vzduchových vidlic, je nutnost pravidelného servisu, který je třeba provádět minimálně jednou ročně.
Shimano Deore XT
XT je v kategorii elektrokol to nejlepší, co můžete mít. Perfektně přesné řazení, pevná konstrukce a odolná mechanika.
Dnes se jedná primárně o dvanáctipastorkovou kazetu s rozsahem buď 10-51, nebo 10-45 zubů.
Ať jedete do extrémního kopce, nebo rychle po rovině, převody Vám určitě chybět nebudou.
Shimano BL-MT401
SHIMANO BR-MT401 jsou vylepšenou, ale hlavně čtyřpístkovou variantou hydraulických kotoučových brzd od značky SHIMANO. Poskytují konzistentní a spolehlivý brzdný výkon za všech podmínek.
Jedná se o velmi dobrou volbu za stále ještě příjemné peníze. Díky čtyřpístkovému provedení mají destičky větší plochu a to znamená lepší účinek a delší životnost.
Geometrie modelu
Apache Hupahu Bosch 1

Verdikt
První dojmy testovacích jezdců
Ondra: Příjemné kolo, silná, plynulá podpora, jede snadno i bez motoru. Tiché, nic v něm neklepe. Bez výrazných kompromisů ve vybavení.
Kuba: Velká spokojenost, pohodlné, poslušné kolo, na přechodu režimů je velmi plynulé, necuká.
Jana: Úžasné, už jsem tu vyzkoušela několik kol, ale tohle bych si s radostí odvezla. Měla jsem z něj respekt, ale i přes méně zkušeností s jízdou v terénu v terénu jsem se na něm cítila bezpečně.
Lukáš: Na první dojem trochu těžkopádné, ale lehce se ovládá. Zabíralo do kopce, i když bylo vybité skoro do dna a displej ukazoval jedno procento. Motor Bosch jak ho známe, specifický zvuk, ale nabíhá hladce. Při dotyku s pedálem na nejvyšší stupeň pomoci hned zabírá.
Komplexní hodnocení
Asistence motoru při jízdě po rovině (asfalt)
Jaký byl váš pocit z jízdy po rovině? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? Bodové hodnocení 4,66
Asistence motoru při trekingové jízdě (šotolina do mírného stoupání)
Jaký byl váš pocit z trekingové pasáže? Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? Bodové hodnocení 4,66
Asistence motoru při terénní jízdě (prudké stoupání)
Jaký byl váš pocit z terénní jízdy do stoupání? Byl výkon motoru dostatečný, dynamický, nebo „vadnul“? Bodové hodnocení 5
Jízda bez motoru (300 metrů)
Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? Bodové hodnocení 4,16
Hlučnost/vibrace
Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? Cítili jste vibrace? Bodové hodnocení 4,16
Ovládání elektrokola
Jak složité bylo elektrokolo zapnout a za jízdy ovládat? Bodové hodnocení 4,16
Dojezdová vzdálenost: 61,5 km
Celkový počet bodů: 4,46
V oblasti elektrokol byl Apache jedním z prvních domácích výrobců, čtvrtstoletí zkušeností potvrdilo, že značka drží krok se světem, jedním z razítek na tuto skutečnost je i model Hupahu. Jedno z překvapení testu.
Výhody
a nevýhody
Výhody:
- Motor BOSCH SMART System
- Pohodlí a dobrá geometrie
- Rozumná výbava bez slabých míst
- Tradiční český výrobce kol, s mnohaletými zkušenostmi
Nevýhody:
- pro někoho příliš konzervativní design
- sedlová trubka má hodně vysoké horní ukončení a tím limituje délku zdvihu teleskopické sedlovky
Co se v tomto
článku dozvíte.
Vhodné
alternativy
Naše
kompletní nabídka
Pokud jste ani teď nedošli k výběru pro Vás vhodného elektrokola, jsme tu ještě my a rádi Vám s výběrem pomůžeme a to buď na mailu a nebo nás můžete kontaktovat i telefonicky, nebo si také můžete domluvit schůzku s naším expertem.
Hodně informací k výběru elektrokola Vám poskytne i tato naše stránka.
Přijďte nás navštívit
budeme se těšit na Vaší návštěvu
Plná prodejna elektrokol - Mělník
Akumo.cz - největší specializovaná prodejna elektrokol na trhu. Na prodej a servis elektrokol se orientujeme již od roku 2007 a za tu dobu jsme se vyprofilovali do pozice jedničky na tuzemském trhu. Naším cílem je to, abyste si v klidu mohli prohlédnout elektrokola různých značek, s možností vyzkoušení na vnitřním i venkovním testovacím okruhu.
Velký důraz poté klademe na odbornost našich zaměstnanců a špičkový servis, který je nedílnou součástí spokojenosti našich zákazníků. K dnešnímu dni máme v provozu několik desítek tisíc elektrokol, u kterých zajišťujeme kompletní asistenční a servisní služby.
Domluvte si schůzku
s naším expertem

Vybírat něco čemu člověk nerozumí není jednodnoduché a člověk se snadno ztratí v množství parametrů a produktů.
Nezoufejte, rádi vám pomůžeme a vše vám vysvětlíme a poradíme s výběrem toho nejvhodnějšího elektrokola právě pro vás.
Domluvte si konzultaci s jedním z našich specialistů, který se bude věnovat přímo vám a vašim požadavkům. A to jak on-line nebo přímo na prodejně.
Český výrobce
Apache
Apache Bicycles je českým výrobcem jízdních kol s tradicí od roku 2001. Elektrokoly se začali ve značce Apache zabývat v roce 2008. Díky vysoké oborové specializaci a velké invenci vývojového odvětví můžeme říci, že značka Apache dnes může nabídnout jednu z nejobsáhlejších nabídek elektrokol na trhu. Značka Apache patří mezi nejstarší ryze české značky elektrokol na našem trhu.
Elektrokola českého výrobce Apache patří mezi stálice naší nabídky. Jedná se o velice zodpovědně a pečlivě vyrobená elektrokola, která ctí pravidla cyklistického řemesla. Nekupujete tedy "pouze" kvalitní elektrokolo, ale kupujete i perfektní jízdní kolo jako takové. Díky tomu získáváte jistotu dobré ovladatelnosti, výborné geometrie rámu a kvalitního zpracování.
