Navštivte naši prodejnu a servis v Mělníku.

Košík(0)

Zavřít

V košíku nemáte žádné zboží.

Testy a recenze

Test unikátní automatické převodovky PINION na elektrokole ROTWILD R.X 1000 ULTRA

20.12.23 | 47x přečteno


Test unikátní automatické převodovky PINION v podání elektrokola ROTWILD - R.X1000 ULTRA, který spoléhá na nízkoúdržbový motor Pinion a extrémní kapacitou baterie 960Wh, což z něj dělá kolo s největší kapacitou v celém testovacím poli.

Sdílet



Test unikátní automatické převodovky PINION na elektrokole ROTWILD R.X 1000 ULTRA

Pinion motor - revoluční motor?

Koukáme na budoucnost elektrokol nebo se tento projekt neuchytí? Jedna z velkých novinek, kolem které je mnoho pozornosti je bezesporu motor PINON - jedná se o motor, který má ambici změnit cyklo-průmysl, tak se nechme překvapit, zda se mu to povede.

Německý výrobce PINION představuje novou převodovku s motorem e-drive, která kombinuje motor pro elektrokola a převodovku. Systém MGU je navržen tak, aby řadil bezdrátově, pozná na jakém převodu jezdec jede, jakou má kadenci a podle toho zvolí ideální převodový poměr. Nabízí vysoký výkon 85Nm (až 160Nm reálně na zadním kole), ve své podstatě bezúdržbový provoz a vysoký komfort jízdy ..

V našem sortimentu se objeví tento motor hned na 3 značkách, tak se těšíme na první reálné zkušenosti z terénu.

Klíčové vlastnosti Pinion MGU


Motor a převodovka v jednom: Pinion MGU spojuje pohonnou jednotku a převodovku do jedné kompaktní součástky, čímž snižuje potřebu dalších komponent a zjednodušuje konstrukci kola. Díky této technologii už na elektrokole není potřeba klasická přehazovačka. Místo běžných řetězů lze navíc použít řemeny Gates, což nejen výrazně snižuje pravděpodobnost defektů, ale také šetří hmotnost. 


Výkon a točivý moment:

  • Nabízí silný výkon a vysoký točivý moment, ideální pro náročné jízdy v terénu i na silnici.


Hmotnost:

  • Pinion MGU E1.9: 4,0 kg
  • Pinion MGU E1.12: 4,1 kg
  • Hmotnost zahrnuje jak motor, tak převodovku, což přináší výhodu v celkové integraci a snižuje potřebu externích komponent 
     

Řazení

  • Umožňuje plynulé a přesné řazení, což přináší lepší jízdní zážitek a vyšší efektivitu při jízdě.


Konstrukce a materiály:

  • Vyroben z kvalitních a odolných materiálů, zajišťujících dlouhou životnost a spolehlivost.


Výhody Pinion MGU

  • Kompaktní a lehký: Díky integrovanému designu je celková hmotnost nižší a kolo je snadněji ovladatelné.
  • Vyšší efektivita: Integrovaný systém umožňuje lepší přenos energie a zvyšuje efektivitu šlapání.
  • Robustnost a spolehlivost: Kvalitní materiály a precizní zpracování zajišťují dlouhou životnost a spolehlivý provoz.

Detailní pohled na revoluční kolo s Pinion motorem ROTWILD R.X1000 ULTRA

R.X1000 ULTRA spadá do kategorie plně výkonných eMTB v portfoliu společnosti ROTWILD a byl navržen především tak, aby zapůsobilo do kopce. Je vybaven 85 Nm Pinion MGU E1.12 motor/převodovka, který se zříká konvenčního hnacího ústrojí a poskytuje spoustu pomoci v kombinaci s baterií FIT Ultracore 960 Wh. R.X1000 ULTRA generuje 150 mm zdvihu vpředu i vzadu. Váha nakloněná na 24,7 kg ve velikosti L je de facto stejná jako u kol s pevným rámem a menší baterií. ROTWILD R.X1000 ULTRA se prodává v přepočtu za 300 000kč.

Neobvyklá kombinace! ROTWILD spojuje převodovku s řetězem namísto převodovky s řemenem nenáročným na údržbu, který by vyžadoval mnohem méně údržby.

Černá, červená, zlatá! Čím se ROTWILD R.X1000 ULTRA 2024 odlišuje od konkurence?

S jejich typickým čtvercovým designem rámu a výrazným červeným lakem je R.X1000 okamžitě rozpoznatelný jako ROTWILD. Tlumič plynule přechází do vzpěr sedla, zatímco barevné schéma nese slabý nádech patriotismu. Matně černá zadní stavba přechází do poutavého červeného hlavního rámu, přičemž zlaté akcenty dodává odpružení FOX Kashima. Vidlice 36 FLOAT Factory generuje zdvih 150 mm a využívá levnější tlumič FIT4, který nabízí méně nastavení než její protějšek GRIP2 nejvyšší úrovně. Vidlice je spárována s tlumičem FOX FLOAT X Factory, který vzadu zvládá zdvih 150 mm.

Přestože je ROTWILD obvykle znám svou čistou integrací, R.X1000 ULTRA musí udělat určité kompromisy, protože komponenty FIT neumožňují přizpůsobená řešení. Obzvláště pozoruhodná je masivní baterie FIT Utracore 960 Wh, která má za následek objemný, nafouklý vzhled, který dodává kolu spodní trubku s kulatým břichem. Baterii lze vyjmout ze spodní trubky pro externí nabíjení a je zajištěna k rámu zámkem na klíč. Pokud chcete nabíjet baterii přímo na kole, můžete tak učinit pomocí snadno přístupného nabíjecího portu. Jednotka motoru/převodovky pastorku vyžaduje malou údržbu, ale je poměrně velká, což ztěžuje bezproblémovou integraci do rámu. ROTWILD si však s integrací pohonné jednotky poradil skvěle. To znamená, že předimenzovaný motor vytváří poměrně mohutnou oblast spodní konzole, která je výrazně větší než u běžných motorů se středním pohonem. Na rozdíl od většiny kol s motorem Pinion ROTWILD kombinuje motor/převodovku s běžným řetězem spíše než s řemenem. Řetěz lze snadno upevnit pomocí řetězového nástroje nebo spojovacího článku, když se přetrhne, a nevyžaduje dělenou sedlovou vzpěru. Na druhou stranu přicházíte o výhody řemenového pohonu, který nepotřebuje prakticky žádnou údržbu – řetěz budete muset pravidelně čistit a mazat. Řazení převodových stupňů se provádí pomocí řazení Pinion TE1 E-Trigger, zatímco FIT Remote Display Vám umožňuje ovládat motorový systém.

  • Baterie FIT Ultracore 960 může být největší baterií v celém testovacím poli, ale neladí tak elegantně se siluetou rámu.
  • Černo-červeno-zlatá povrchová úprava R.X1000 ULTRA prozrazuje původ ROTWILD. Se svými výbornými horolezeckými schopnostmi by však klidně mohl být z Tibetu.

ROTWILD je vybaven nabíjecím portem USB-C na hlavové trubce, který lze použít k nabíjení vašeho telefonu.

Videopředstavení ROTWILD R.X 1000 ULTRA

Geometrie

Závěrečné hodnocení

ROTWILD R.X1000 ULTRA se chová jako zdatný horolezec, který vás vezme na vrcholy nejvyšších hor. Motor/převodovka Pinion dokonale odpovídá silnému cestovnímu charakteru elektrokola, ale v náročných technických stoupáních dosahuje svých limitů. Pokud však hledáte velkou kapacitu baterie a trávíte čas především na středně náročných stezkách, ROTWILD může být dobrou volbou.

Výhody: 

  • Výkonný a inovativní motor Pinion
  • Intuitivní ovládání na mírných stezkách a při nižších rychlostech
  • Velká baterie s vysokým dojezdem

Nevýhody: 

  • Podprůměrná systémová integrace

Technické parametry

Motor PINION E1.12 MGU 85Nw
Baterie IPU1000 Ultracore 960Wh 
Ovladač  FIT Remote Display
Odpružená vidlice FOX 36 Float Factory Kashima 150 mm
Tlumič FOX Float X Factory Kashima 150mm
Sedlovka Crankbrothers Highline, Ø34.9 mm
Brzdy  MAGURA MT5 HC-W 203/203 mm 
Převody PINION 24T.
Kola  29"/ 27,5"
Pláště SCHWALBE Magic Mary 2.4/2.4

Zdroj: https://ebike-mtb.com/en/rotwild-r-x-1000-ultra-2024-review/


Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál…


Porovnání produktů zavřít

Zboží bylo přidáno do porovnání produktů.

Cookies

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.