Je potřeba servis?
Pokud vám elektrokolo dělalo celou sezónu radost, bylo by dobré udělat radost i jemu, a dopřát mu posezónní servis. S určitou dávkou času, šikovnosti a sebejistoty si můžete servis provést sami, ale pokud se na to necítíte, není žádná ostuda dát elektrokolo do servisu.
Pokud si servis děláte doma sami, bylo by i tak dobré odvézt elektrokolo minimálně na diagnostiku a zkontrolování elektrických částí do odborného servisu.

Dát elektrokolo do servisu v tuto roční dobu má ale jednu ryze praktickou výhodu - servisy nejsou po sezóně tolik vytížené jako na jaře, a vy máte jistotu že budete moc na elektrokole vyrazit s prvními paprsky jarního slunce, když budou ostatní stále ještě čekat!
Co dál?
Umytí
Nejprve elektrokolo důkladně umyjte, přeci jen nechcete jezdit příští rok s loňskou špínou na kole.

Akumulátor
Nejdůležitější součástí elektrokola je akumulátor, proto si (nejen) při zazimování zaslouží největší péči. Akumulátor dobijte na 30 - 40 %, vyndejte ho z elektrokola a uložte ho do suchého prostředí a pokojové teploty.
Toto je opravdu důležité, protože když necháte vybitý akumulátor v elektrokole, které bude uskladněné v chladném prostředí, můžete na jaře řešit zásadní problém.
Displej
Další věcí je displej - pokud máte odjímatelný (BOSCH KIOX, NYON, INTUVIA a COBI.BIKE), vyjměte ho z elektrokola a ideálně uskladněte společně s akumulátorem.

Motor
Motor je v podstatě bezúdržbový, proto není potřeba věnovat mu při zazimování větší péči. Samozřejmě je tu výjimka - pokud jste si v sezóně všimli divného chování motoru, zvýšené hlučnosti, vypadávání přípomoci nebo něčeho podobného, je potřeba svěřit kolo odborníkům.

To by byly elektronické součásti elektrokola. Co mechanické části?
Jelikož jsou díky větší hmotnosti elektrokola jeho součásti namáhány více než u klasického kola, měli bychom jim věnovat o to větší péči.
Řetěz
Základní součástí je řetěz. Ten bychom měli vyčistit a poté namazat. Olej nejenom že maže, ale i konzervuje, takže máte jistotu že vám přes zimu řetěz nezrezaví.
Odpružení
Poté tu je odpružení - stejně jako u řetězu je dobré očistit kluzáky a poté je zakonzervovat silikonovým sprejem. Když ještě jednou za měsíc párkrát propružíte, zabráníte vysušení gufer.

Finální uskladnění
Stejně jako akumulátor, i elektrokolo by mělo být uskladněno v suchém prostředí. Ideální je zkontrolovat i tlak v pneumatikách - když bude nízký tlak, může dlouhodobé stání elektrokola poničit pláště. I při správném tlaku v pneumatikách je dobré elektrokolo buď pověsit na zeď, popřípadě každý měsíc elektrokolo o kousek posunout, aby nebyl plášť zdeformovaný na stejném místě.
Toto je za nás vše, co je potřeba udělat. Každopádně vám ještě před zazimováním přejeme ještě spoustu slunečních dní! ☀️
