05.05.23 3020x přečteno
Právě jsme zahájili velký výprodej elektrokol, vyberte si nové elektrokolo za akční cenu.
PřečístNavštivte naši prodejnu a servis v Mělníku.
Naši experti vám rádi pomůžou.
Naši experti vám rádi pomůžou.
Crussis e-Country 7.8
49 990 Kč skladem 4 ksMotor
Baterie
Výkon
Průměrný dojezd
Vidlice
Velikost kol
Hledáte městské elektrokolo, které zvládne víc? Plně vybavený městský e-bike s baterií integrovanou do rámu? Pak je e-kolo Crussis e-Country 7.8 právě pro vás. Bát se nemusíte ani deště. Součástí výbavy e-kola jsou totiž kromě nosiče rovněž blatníky. Potěšit může rovněž USB konektor pro dobíjení mobilního telefonu a jiných zařízení. Sečteno podtrženo, Crussis e-Country 7.8 je funkčně i esteticky vyladěné městské elektrokolo, které však zvládne téměř jakýkoliv výlet, a to nejen na silnici, ale také v lehkém terénu. Je čas vyrazit! Pokud byste přesto zatoužili po modelu se silnější baterií, koukněte na e-kolo e-Country 7.8-S.
Acera je druhá nejzákladnější úroveň ze šesti, od spolehlivého výrobce Shimano. Z jízdních zkušeností jsou hlavními plusy jednoduchá funkce, nízká cena, nízké náklady při servisu.
Nevýhodou je slabší konstrukce, a proto je přehazovačka vhodná spíše na rekreační jízdy. Při jízdě v zatížení neřadí úplně přesně.
Nejčastěji se používá v kombinaci s devítipastorkovou kazetou s rozsahem 11-34 zubů.
Model XCT je základní vidlice pro horská elektrokola, většinou má zdvih okolo 100 mm. Výhodou vidlice je, že má jednoduchou pružinovou konstrukci a je nenáročná na servisní údržbu.
Nevýhodou je absence přesného nastavení vidlice na daného jezdce.
USB konektor
U elektrokol Crussis řady 8 a 9 musíme zdůraznit obrovskou výhodu nabíjení telefonu pomocí USB, které je obsaženo v display systému PANASONIC.
Za jízdy si můžete krásně dobít telefon, abyste do cíle dojeli pomocí navigace.
Nechte se inspirovat a podívejte se na doporučené příslušenství, které zákazníci nejčastěji k tomuto kolu pořizují.
Značka BAFANG se v odvětví elektrokol prosadila především díky nábojovým motorům (jak v předním, tak zadním kole), kde je dlouhodobě jedničkou na světovém trhu. V posledních pár letech se však BAFANG intenzivně zaměřil i na výrobu středových motorů.
Rozměrově je řada M400/420 o něco objemnější, a vizuálně o něco výraznější než motory značek BOSCH, YAMAHA, SHIMANO, nebo BROSE. Řada M500 je v tomto ohledu o něco subtilnější a vzhledově líbivější. Je vidět že BAFANG jde opravdu dopředu, nejen technicky, ale i designově.
Baterie je společně s motorem nejdůležitějším komponentem elektrokola. Kvalita baterie přímo ovlivňuje jízdní vlastnosti, dojezd a životnost a v neposlední řadě vaší spokojenost s produktem. Proto je dobré kupovat elektrokola, u kterých máte jistotu, že využívají vyzkoušené technologie od předních výrobců. Pouze tak se vyhnete zbytečným starostem a případným "zbytečným" investicím do nové baterie.
Baterie a nabíječka je u nás vždy v ceně
každé elektrokolo zakoupíte vždy s baterií a nabíječkou
Kapacita (Wh)
hlavní parametr baterie, čím vyšší hodnota, tím lépe. Nejlepší baterie mají až 950 Wh, slušný standard je dnes 500-600 Wh. Kapacitu baterie lze vypočítat z jejich základních parametrů "napětí V" x "kapacita Ah" = "kapacita Wh" - příklad: 36V x 17,5Ah = 630Wh
Nabíjení
lithiové baterie lze nabíjet kdykoli a jakkoli dlouho, nemá to vliv na jejich životnost. Např. rychlonabíječky (6A) zvládnou nabít 500 Wh baterii na 50% kapacity za 1 hodinu (akorát tak na to dát si oběd a nealko pivko), na 100% za 3 hodiny
Životnost
moderní baterie zvládnou velký počet plných nabíjecích cyklů (800 až 1000), než se jejich kapacita začne snižovat. Což v závoslosti na četnosti využití a způsobu zacházení s baterií odpovídá životnosti cca 4 až 8 let. Životnost baterie dokážete snadno prodloužit dodržením pár základních věcí - dočtete se níže.
Battery management system (BMS)
"mozek" baterie, řídící elektronika, která dohlížící na správné rovnoměrné dobíjení a vybíjení článků baterie. Vy se tedy nemusíte téměř o nic starat :)
Skladování
při delším nepoužívání (např. přes zimu) baterii držte nabitou ideálně na 50-60% její kapacitya uložte ji při pokojové teplotě (chlad třeba v garáži by způsobil její rychlejší samovybíjení)
Nevybíjejte baterii "do mrtva"
A když se vám to přece jen podaří, tak ji ihned nabijte. Nenechávejte ji ležet prázdnou, může dojít k jejímu nevratnému poškození.
V sezóně dobíjejte na 100% hned po dojezdu
Současné baterie Li-Ion nebo Li-Pol nabíjejte bez ohledu na zůstatek kapacity hned po dojezdu (často se setkáte s argumentem, že se má baterie nejdříve zcela vybít - je to nesmysl a těmto moderním bateriím to naopak škodí).
Mimo sezónu když nejezdíte, dobijte na 60%
60% nabití při nepoužívání baterie je pro její životnost nejoptimálnější (tj. 3 čárky z 5 na ukazateli). 1x měsičně zkontrolujte. Jakmile kapacita klesne na 40% (2 čárky z 5), dobijte opět na 60%.
Dojezd je pro zákazníka důležitá hodnota a výrobci to moc dobře vědí. I proto se většina výrobců předhání, kdo nabídne zákazníkovi zajímavější (delší) dojezd. Bohužel neexistuje žádná norma, která by pravidla pro uvádění dojezdových hodnot sjednotila, tak aby prezentované hodnoty byl opravdu reálné. My se snažíme udávat hodnoty zprůměrované, které korespondují s našimi vlastními zkušenostmi. Pro získání lepší představy o rozpětí dojezdových vzdáleností přikládáme jednodduchou tabulku, ve které se můžete podívat na reálné dojezdy jednotlivých baterií, které máme osobně vyzkoušené.
níže uvádíme hodnoty, které vycházejí z našich reálných zkušeností. Měly by vám pomoci získat lepší představu o reálném dojezdu, při zohlednění váhy jezdce a kapacity baterie.
váha jezdce
rychlost
tlak v pneu + použitý vzorek
úroveň přípomoci (asistence motoru)
váha jezdce
venkovní teplota, vítr
profil trati a jejích povrh (asfalt, písek, kamení)
Vyšší frekvence šlapání nad 50 otáček/min optimalizuje účinost pohonné jednotky. Naopak pomalé šlapání na těžké převody stojí akumulátor více energie.
Jezděte plynule, časté brždění a rojíždění je nehospodárné, tak jako u automobilu
Správné a včasné řazení zvyšuje efektivitu jezdce a vyšší dojezd baterie.
Kontrola správného tlaku v pneumatikách pro minimalizaci valivého odporu
Naše hokejová legenda Jaromír Jágr se stal v roce 2018 tváří značky českých elektrokol Crussis. Sám Jaromír Jágr vlastní a jezdí na koloběžce Crussis, kterou jak říká používá nejen k tréninku.
ONE a X - ONE je označení pro jednotnou barvu elektrokola. Povětšinou bývá v matném provedení. Pokud v názvu není ONE jedná se o klasickou barevnou variantu elektrokola.
OLI, PAN a X - je označení pro pohonou jednotku elektrokola. OLI - italský motor OLI. PAN - motor PANASONIC a pokud v není v názvu specifikováno je v základní výbavě motor BAFANG.
City, Gordo, Country... - je označení pro typ elektrokola. CITY, COUNTRY - městká elektrokola. GORDO, SAVELA, CROSS - krosová a treková elektrokola. GUERA, FIONNA, ATLAND, LARGO - horská elektrokola ( detailnější popis níže ).
1.8,5.8,6.8... - číslice před tečkou vždy označuje mechanickou výbavu elektrokola, čím vyšší číslo, tím kvalitnější elektrokol ( detailnější popis níže ). Číslice za tečkou určuje modelový rok. To znamená, 8 = modely 2023, 7 = modely 2022, 6 = modely 2021 a pod...
S, M, L - toto písmeno vždy označuje kapacitu baterie, konkrétního modelu. Detailnější popis níže.
Largo - velikost kol 29", unisexový pevný rám
Atland - velikost kol 27,5", unisexový pevný rám
Guera - velikost kol 27,5", dámský pevný rám
Fionna velikost kol 29", dámský pevný rám
Baterie 14,5 Ah a 17,5 Ah jsou v rámu kola mezi sebou zaměnitelné a je možné je použít v jednom rámu kola, které jsou pro tyto baterie vyrobené.
Jednotlivě baterie jsou označeny písmenem. Pro lepší porozumění označení dané kapacity baterie. Označení písmene "S" je kapacita 17,5 Ah, "M" je kapacita 20 Ah a "L" je kapacita 25 Ah. Baterie s nejnižší kapacitou 14,5 Ah nemá žádné písmenné označení.
Baterie 20 Ah a 25 Ah nejsou mezi sebou zaměnitelné a to kvůli jejich rozměru. Větší kapacita baterie má i větší rozměr baterie a proto tyto dvě kapacity baterie je možné použít pouze do rámu pro ně určené a nelze je s jinými bateriemi zaměňovat.
S = 17,5Ah ( např: Largo 7.7-S )
M = 20Ah ( např: Largo 7.7-M )
L = 25Ah ( např: Largo 7.7-L )
Věřte, že Vaše objednané elektrokolo bude mít prvotřídní péči od našich šikovných servisních techniků, kteří elektrokolo seřídí a kompletně připraví a absolvují zkušební jízdu. Naším cílem při zvolení této služby je, aby zákazníci neměli s dodaným elektrokolem v podstatě žádnou starost a mohli se rovnou vydat na cestu a užívat si vytoužené elektro pomoci. Zajímá Vás, co všechno tato služba obnáší?
Chcete si elektrokolo před zakoupením vyzkoušet a pořádně otestovat v reálném terénu, který znáte? Nebo hledáte půjčovnu elektrokol pro zpestření vaší dovolené či delšího výletu. Na důvodu nesejde, pro všechny různé příležitosti a možné situace se vám elektrokolo může hodit.
Koupili jste u nás elektrokolo a máte to k nám daleko? Nebojte i pro vás máme řešení. Můžete využít služeb některého z našich servisních partnerů, kteří s vámi rádi vyřeší jak záruční, tak i pozáruční problém. Umí realizovat i placenou garanční prohlídku.
Limit asistence motoru do 25 km/h - noční můra mnohých cyklistů. Pokud patříte mezi ty, kterým omezení rychlosti vadí, jistě uvítáte jeho odstranění a my pro vás máme řešení. Pokud úpravu softwaru realizujete u nás, neztrácíte záruku na elektrokolo.
Pořídili jste si skvělé kolo a máte obavu z toho, že by Vám ho někdo mohl ukrást nebo že si ho zničíte? Bojíte se ho nechat v autě, zamčené venku bez dozoru nebo přes noc ve sklepě? Pak jste u nás správně. Pojištění elektrokol doporučují dvojnásobný mistr světa v biketrialu Josef Dressler a paralympijský vítěz a mistr světa v cyklistice Jiří Ježek.
Nevíte-li si rady, velmi rádi vám pomůžeme a poradíme. Stačí se s námi spojit nebo nám zavolat na infolinku +420 315 601 380
Dočetli jste až jsem? Dobře pro Vás, připravili jsme si pro Vás slevu 10% na příslušenství - v košíku do pole "mám slevový kód" stačí zadat crus23
Elektrokolo pro vás vyzkoušel
Daniel Šimek
Povedený model trekového elektrokola se sníženým nástupem od českého výrobce Crussis na středovém motoru Bafang.
Elektropohon
Výrobce motoru | Bafang |
Typ motoru | Bafang M400-420 |
Kroutící moment | 80 Nm |
Baterie | 522 Wh |
Dojezd | Standartní dojezd - 60 až 90 km, Dlouhý dojezd - 80 až 130 km |
Display | Bafang LCD |
Nabíječka | napětí 36 Volt, 2 A |
Podpora motoru | 25 km/h - možné zrychlit na 50 km/h |
Rám
Materiál rámu | Hliník |
Velikost rámu | 17 ", 19 " |
Barva | Šedá/zelená |
Modelový rok | 2023 |
Kola
Velikost kol | 27,5 " |
Ráfky | Crussis 27,5", dvoustěnné, vložkované, 19mm |
Výplet | x |
Náboje | Crussis disc, ložisko věneček, 32D |
Pláště | Schwalbe Big Ben 27,5 x 2,00 |
Tlumení
Vidlice | Suntour XCT-ATB HLO DS 27,5", zdvih 100 mm, uzamykatelná z vidlice |
Tlumič | x |
Zdvihy | 60-100 mm |
Brzdy
Přední brzda | Shimano BR-MT200, nebo Sram Level, hydraulická, rotor 180 mm |
Zadní brzda | Shimano BR-MT200, nebo Sram Level, hydraulická, rotor 160 mm |
Kotouče | 160mm - zadní, 180mm - přední |
Řetězová linka / šlapání
Řazení | Shimano SL-M310, nebo Sram X4, 8 rychlostí |
Přehazovačka | Shimano Acera RD-M360-L, nebo Sram X4, 8 rychlostí |
Kazeta | Shimano CS-HG31, nebo Sram PG-820, 8 rychlostí |
Řetěz | Kmc X8 |
Převodník | Bafang, 38 zubů, 170 mm |
Komponenty
Představec | Crussis Al, 105mm, stavitelný |
Řidítka | Crussis Al, 680 mm |
Sedlovka | 30,4 mm |
Teleskopická sedlovka | za příplatek 3-8 tis. Kč |
Sedlo | Selle Royal |
Gripy | Crussis, 100% silikon |
Hmotnost
Hmotnost | Hmotnost výrobce neudává, na požádání Vám elektrokolo zvážíme. |
Nosnost | 120 kg |
To co děláme nás nesmírně baví a děláme to NAPLNO, právě proto vám umíme poskytnout nadstandardní služby a zákaznický servis. Našim cílem je vaše maximální spokojenost, která je pro nás hnacím motorem a zároveň důvodem, proč u nás nakupujete v tak velkém množství již od roku 2007.
Příslušenství
Středový motor pro elektrokola BAFANG
14.10.22 22917x přečteno
Motory BAFANG jsou černými koňmi na poli středových pohonů. Pyšní se především velmi vysokým točivým momentem motoru, který může dosáhnout až do výše 95 Nm. Motor je přitom velmi tichý a vysoce účinný. Díky příznivé ceně a modernímu designu použitých komponentů je tak velice zajímavou alternativou k zavedeným značkovým pohonům. Žádáte-li vysoký výkon v dobrém poměru k ceně a nepotrpíte si na zvučná jména světových značek, pak Vás středový pohon BAFANG určitě nadchne.
PřečístDostupnost elektrokol pro zbytek roku 2022 a 2023
09.06.22 2923x přečteno
Jak to bude v nejbližších měsících a v příštím roce vypadat s dostupností elektrokol? To je otázka, kterou si momentálně klademe všichni, nejen výrobci a dealeři, ale samozřejmě i vy, naši zákazníci. Zde nám dovolte citovat jeden poměrně výstižný nadpis z magazínu Forbes „Spadl řetěz. Po celém světě docházejí kola, výrobci hlásí nedostatek součástek. Ano, bohužel to není pouze bulvární nadpis, ale tvrdá realita, která momentální situaci popisuje zcela přesně .. ☹ Tento stav bude bohužel přetrvávat i pro sezónu 2023, kdy nelze očekávat vylepšení, tak jak velká část z nás doufala ..
PřečístCRUSSIS
Česká značka Crussis působí na českém trhu od roku 2013, jejím zakladatelem je Petr Výkruta. Od roku 2015 česká značka Crussis začala svá elektrokola vyrábět na vlastní výrobní lince v Hovorčovicích s kapacitou 8.000 kusů elektrokol ročně. Společně s elektrokoly česká značka Crussis začala vyrábět i koloběžky. V roce 2018 se tváří značky CRUSSIS stal hokejista Jaromír Jágr, mezinárodní sportovní ikona a hokejová legenda.
Pro modelovou řadu 2021 se rozhodli vyrobit přes 30.000 kusů elektrokol, které se do posledního kusu vyprodali. Nyní česká značka Crussis plánuje do roku 2024 zvýšení výrobní kapacity nad 80.000 kusů, které se museli přesunout do nových skladovacích a výrobních prostor o rozloze 20.000 m2 v moderní hale PROLOGIC Park Úžice, kde je možné kapacitu navýšit až na 300.000 kusů elektrokol.
Zeptejte se (0)
Doprava | Datum doručení | Cena dopravy | |
---|---|---|---|
![]() |
Doručení elektrokola - Toptrans (CZ+SK) | ve středu 31. 5. | zdarma |
![]() |
Osobní odběr u servisního partnera (18x v ČR) | dnes | 490 Kč |
Termíny doručení závisí na aktuální situaci a kapacitách přepravních společností.
Vybrali jste si dodání elektrokola ve velké krabici = 100% SERVIS.
Naším cílem při zvolení této služby je, aby zákazníci neměli s dodaným elektrokolem v podstatě žádnou starost a mohli se rovnou vydat na cestu a užívat si vytoužené elektro pomoci. Aby Vaše elektrokolo bylo expedováno kompletně seřízené a pro Vás připravené, je nutné péči věnovat trochu času. Při objednání této služby počítejte s tím, že expedice k Vám bude řádově za 3-5 pracovních dní od potvrzení objednávky.
Ano, při dodání elektrokola ve velké krabici je i přesto provést dva malé úkony. Řidítka elektrokola jsou natočeny souběžně s rámem a proto je potřeba je narovnat a utáhnout 2x imbusový šroub. Druhý úkon je našroubování pedálů na kliky ( Je nutné vždy vybrat pravý pedál na pravou kliku a levý pedál na levou kliku. Směr závitu je opačný ! ).
1) Vyberte si zboží a vložte ho do košíku. Nejste si jistí, jaká velikost nebo typ vám bude sedět nejlépe? Přihoďte si pro jistotu další kusy do košíku. My vám rádi zboží připravíme na prodejnu, kde si můžete vše prohlédnout, vyzkoušet a rozhodnout se.
2) V košíku zvolte osobní odběr. Zboží pro vás připravíme na mělnickou prodejnu a pošleme vám potvrzení, že je vše připravené k vyzkoušení.
3) V sekci platba zvolte hotově či kartou při převzetí.
4) Potvrzení o přípravě ze strany obchodu. Jakmile pro vás budeme mít zboží připravené, dáme vám vědět. Vy máte 7 dní na to se u nás zastavit a vyzkoušet.
Rezervace je zcela nezávazná a je možné jí kdykoliv zrušit či změnit. Proto se nemusíte bát, že byste se vytvořením rezervace k něčemu zavazovali.
V případě potřeby nás můžete kontaktovat na infolince
+420 315 601 380
Vytvořte si účet a získáte nabité výhody:
Zeptejte se(0)
Máte nějaký dotaz k tomuto produktu? Zeptejte se v diskuzi.