Tipy na brašny a tašky pro kola a elektrokola
974x přečteno
PřečístNavštivte naši prodejnu a servis v Mělníku.
Alternativní produkty z kategorie Elektrokola ve slevě:
Crussis e-Cross 9.7-M
49 990 Kč předobjednávkaPopis produktu
Motor
Baterie
Výkon
Průměrný dojezd
Vidlice
Velikost kol
Pánské krosové elektrokolo e-Cross 9.7-M se středovým elektromotorem je určené nejen pro výlety všeho druhu na silnicích a cyklostezkách, ale zvládne také sportovnější ježdění v lehkém terénu. Již se nemusíte bát kopcovitého profilu výletu. Naopak! Do trati se můžete pustit s vervou sobě vlastní. Je čas vyrazit!
E-kolo je dodáváno bez blatníků, osvětlení, stojánku a nosiče. Ty však lze ke kolu bez problémů dokoupit a následně namontovat. Není nač čekat. E-bike Crussis e-Cross 9.7-M se středovým elektromotorem je připraven pro váš parádní výlet. Šlápněte do pedálů! Pokud byste přesto zatoužili po modelu se slabší baterií, koukněte na e-kolo e-Cross 9.7-S nebo elektrokolo na motoru Panasonic PAN-Cross 9.7-M.
Baterie pro motory BAFANG se vyznačují velkou univerzálností a velmi vysokou kapacitou (až 900 Wh)
BAFANG model M500. „eMpětistovka“ disponuje točivým momentem 95 Nm, nominálním výkonem 250 W a váhou 3,4 kg.
Za nás je to jeden z motorů, který nabízí skvělý poměr cena/výkon.
Drobná vada na kráse je vyšší hlučnost než u modelu M400
Nejpoužívanější displej pro BAFANG motory. Displej je přehledný a krásně barevný.
Zobrazuje základní veličiny jako je aktuální rychlost, aktuální odběr el. energie z baterie, zvolenou přípomoc motoru a čas. Ve stavovém řádku si poté můžete nastavit, zda chcete vidět denní počet ujetých kilometrů, celkový počet ujetých kilometrů, dojezd, spálené kalorie, atp.
Další výhoda je USB výstup pro napájení dalších zařízení, jako je třeba telefon, či světlo.
U tohoto modelu najdete kvalitní značkovou baterii. Navíc si můžete vybrat z více kapacit baterie, podle vašeho požadavku na dojezd elektrokola.
SRAM SX Eagle je cenově nejdostupnější přehazovačka z řady Eagle, která poskytuje 12 převodů s extrémním rozsahem kazety (11-50 zubů), díky kterému vám nebudou chybět lehké převody při extrémním stoupání, ani těžké převody při rychlé jízdě.
Pokud hledáte elektrokolo s velkým rozsahem převodů, je to ideální volba. Model SX je srovnatelný s modelem Deore od Shimano. Všeobecnou nevýhodou dvanáctipastorkových přehazovaček je jejich citlivost na seřízení.
V náročnějším terénu, nebo při řazení v tahu se může díky slabší konstrukci projevit nepřesné řazení.
Paragon je jedna z nejlepších vidlic jakou můžete osadit krosové, nebo trekové elektrokolo.
Vidlice disponuje vzduchovým pružením s patronou SoloAir a olejovým tlumením se starší, ale ozkoušenou a spolehlivou patronou TurnKey.
Vidlice má zdvih 65 mm a právě proto je vhodná spíše pro krosová a treková elektrokola, u kterých se nepředpokládá jízda v náročnějším terénu.
Všeobecnou nevýhodou vzduchových vidlic je nutnost pravidelného servisu, který je potřeba provést minimálně jednou ročně.
Musíme zdůraznit praktickou výhodu v podobě aktivního USB portu, díky kterému můžete přes displej nabíjet z centrální baterie některé z vašich zařízení - typicky telefon, přední světlo, atd.
Pro získání lepší představy o rozpětí dojezdových vzdáleností přikládáme jednoduchou tabulku, ve které se můžete podívat na reálné dojezdy jednotlivých baterií, které máme osobně vyzkoušené.
Mohlo by se vám hodit
Tech. parametry
podívejte se na kompletní specifikaci tohoto modelu
více
Katalog Crussis
prohlédněte si kompletní nabídku tohoto výrobce
více
Návod
než si kolo koupíte, můžete si prolistovat návod v češtině
více
Nechte se inspirovat a podívejte se na doporučené příslušenství, které zákazníci nejčastěji k tomuto kolu pořizují.
Elektromotor BAFANG M500 je supervýkonný středový motor o nominálním výkonu 250W (max 500W), který skvěle balancuje mezi točivým momentem a spotřebou, která je pro e-bike vždy kritická. Pro dynamickou jízdu je zásadní točivý moment, ten je v případě tohoto motoru opravdu vysoký až 95 Nm.
Elektromotor Bafang M500 je určen pro elektrokola u kterých je očekáván sportovní výkon i v tom nejnáročnějším terénu, proto jsme jím vybavili „devítkovou“ řadu našich e-biků. Pro takto vybavená elektrokola tak není překážkou opravdu žádný terén.
Elektromotor je vybaven torzním snímačem síly šlapání. Regulaci výkonu motoru provádí řídící jednotka, která neustále vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů. Zjednodušeně řečeno vše funguje tak, že čím větší výkon při jízdě (při šlapání do pedálů) vynaložíte, tím více vám motor pomůže.
Výkon
95Nm
Váha
3,2 kg
Max. přípomoc
600W
Baterie je společně s motorem nejdůležitějším komponentem elektrokola. Kvalita baterie přímo ovlivňuje jízdní vlastnosti, dojezd a životnost a v neposlední řadě vaší spokojenost s produktem. Proto je dobré kupovat elektrokola, u kterých máte jistotu, že využívají vyzkoušené technologie od předních výrobců. Pouze tak se vyhnete zbytečným starostem a případným "zbytečným" investicím do nové baterie.
Baterie a nabíječka je u nás vždy v ceně
každé elektrokolo zakoupíte vždy s baterií a nabíječkou
Kapacita (Wh)
hlavní parametr baterie, čím vyšší hodnota, tím lépe. Nejlepší baterie mají až 950 Wh, slušný standard je dnes 500-600 Wh. Kapacitu baterie lze vypočítat z jejich základních parametrů "napětí V" x "kapacita Ah" = "kapacita Wh" - příklad: 36V x 17,5Ah = 630Wh
Nabíjení
lithiové baterie lze nabíjet kdykoli a jakkoli dlouho, nemá to vliv na jejich životnost. Např. rychlonabíječky (6A) zvládnou nabít 500 Wh baterii na 50% kapacity za 1 hodinu (akorát tak na to dát si oběd a nealko pivko), na 100% za 3 hodiny
Životnost
moderní baterie zvládnou velký počet plných nabíjecích cyklů (800 až 1000), než se jejich kapacita začne snižovat. Což v závoslosti na četnosti využití a způsobu zacházení s baterií odpovídá životnosti cca 4 až 8 let. Životnost baterie dokážete snadno prodloužit dodržením pár základních věcí - dočtete se níže.
Battery management system (BMS)
"mozek" baterie, řídící elektronika, která dohlížící na správné rovnoměrné dobíjení a vybíjení článků baterie. Vy se tedy nemusíte téměř o nic starat :)
Skladování
při delším nepoužívání (např. přes zimu) baterii držte nabitou ideálně na 50-60% její kapacitya uložte ji při pokojové teplotě (chlad třeba v garáži by způsobil její rychlejší samovybíjení)
Nevybíjejte baterii "do mrtva"
A když se vám to přece jen podaří, tak ji ihned nabijte. Nenechávejte ji ležet prázdnou, může dojít k jejímu nevratnému poškození.
V sezóně dobíjejte na 100% hned po dojezdu
Současné baterie Li-Ion nebo Li-Pol nabíjejte bez ohledu na zůstatek kapacity hned po dojezdu (často se setkáte s argumentem, že se má baterie nejdříve zcela vybít - je to nesmysl a těmto moderním bateriím to naopak škodí).
Mimo sezónu když nejezdíte, dobijte na 60%
60% nabití při nepoužívání baterie je pro její životnost nejoptimálnější (tj. 3 čárky z 5 na ukazateli). 1x měsičně zkontrolujte. Jakmile kapacita klesne na 40% (2 čárky z 5), dobijte opět na 60%.
Dojezd je pro zákazníka důležitá hodnota a výrobci to moc dobře vědí. I proto se většina výrobců předhání, kdo nabídne zákazníkovi zajímavější (delší) dojezd. Bohužel neexistuje žádná norma, která by pravidla pro uvádění dojezdových hodnot sjednotila, tak aby prezentované hodnoty byl opravdu reálné. My se snažíme udávat hodnoty zprůměrované, které korespondují s našimi vlastními zkušenostmi. Pro získání lepší představy o rozpětí dojezdových vzdáleností přikládáme jednodduchou tabulku, ve které se můžete podívat na reálné dojezdy jednotlivých baterií, které máme osobně vyzkoušené.
níže uvádíme hodnoty, které vycházejí z našich reálných zkušeností. Měly by vám pomoci získat lepší představu o reálném dojezdu, při zohlednění váhy jezdce a kapacity baterie.
váha jezdce
rychlost
tlak v pneu + použitý vzorek
úroveň přípomoci (asistence motoru)
váha jezdce
venkovní teplota, vítr
profil trati a jejích povrh (asfalt, písek, kamení)
Vyšší frekvence šlapání nad 50 otáček/min optimalizuje účinost pohonné jednotky. Naopak pomalé šlapání na těžké převody stojí akumulátor více energie.
Jezděte plynule, časté brždění a rojíždění je nehospodárné, tak jako u automobilu
Správné a včasné řazení zvyšuje efektivitu jezdce a vyšší dojezd baterie.
Kontrola správného tlaku v pneumatikách pro minimalizaci valivého odporu
Naše hokejová legenda Jaromír Jágr se stal v roce 2018 tváří značky českých elektrokol Crussis. Sám Jaromír Jágr vlastní a jezdí na koloběžce Crussis, kterou jak říká používá nejen k tréninku.
ONE a X - ONE je označení pro jednotnou barvu elektrokola. Povětšinou bývá v matném provedení. Pokud v názvu není ONE jedná se o klasickou barevnou variantu elektrokola.
OLI, PAN a X - je označení pro pohonou jednotku elektrokola. OLI - italský motor OLI. PAN - motor PANASONIC a pokud v není v názvu specifikováno je v základní výbavě motor BAFANG.
City, Gordo, Country... - je označení pro typ elektrokola. CITY, COUNTRY - městká elektrokola. GORDO, SAVELA, CROSS - krosová a treková elektrokola. GUERA, FIONNA, ATLAND, LARGO - horská elektrokola ( detailnější popis níže ).
1.7,5.7,6.7... - číslice před tečkou vždy označuje mechanickou výbavu elektrokola, čím vyšší číslo, tím kvalitnější elektrokol ( detailnější popis níže ). Číslice za tečkou určuje modelový rok. To znamená, 8 = modely 2023, 7 = modely 2022, 6 = modely 2021 a pod...
S, M, L - toto písmeno vždy označuje kapacitu baterie, konkrétního modelu. Detailnější popis níže.
Largo - velikost kol 29", unisexový pevný rám
Atland - velikost kol 27,5", unisexový pevný rám
Guera - velikost kol 27,5", dámský pevný rám
Fionna velikost kol 29", dámský pevný rám
Baterie 14,5 Ah a 17,5 Ah jsou v rámu kola mezi sebou zaměnitelné a je možné je použít v jednom rámu kola, které jsou pro tyto baterie vyrobené.
Jednotlivě baterie jsou označeny písmenem. Pro lepší porozumění označení dané kapacity baterie. Označení písmene "S" je kapacita 17,5 Ah, "M" je kapacita 20 Ah a "L" je kapacita 25 Ah. Baterie s nejnižší kapacitou 14,5 Ah nemá žádné písmenné označení.
Baterie 20 Ah a 25 Ah nejsou mezi sebou zaměnitelné a to kvůli jejich rozměru. Větší kapacita baterie má i větší rozměr baterie a proto tyto dvě kapacity baterie je možné použít pouze do rámu pro ně určené a nelze je s jinými bateriemi zaměňovat.
S = 17,5Ah ( např: Largo 7.7-S )
M = 20Ah ( např: Largo 7.7-M )
L = 25Ah ( např: Largo 7.7-L )
Věřte, že Vaše objednané elektrokolo bude mít prvotřídní péči od našich šikovných servisních techniků, kteří elektrokolo seřídí a kompletně připraví a absolvují zkušební jízdu. Naším cílem při zvolení této služby je, aby zákazníci neměli s dodaným elektrokolem v podstatě žádnou starost a mohli se rovnou vydat na cestu a užívat si vytoužené elektro pomoci. Zajímá Vás, co všechno tato služba obnáší?
Chcete si elektrokolo před zakoupením vyzkoušet a pořádně otestovat v reálném terénu, který znáte? Nebo hledáte půjčovnu elektrokol pro zpestření vaší dovolené či delšího výletu. Na důvodu nesejde, pro všechny různé příležitosti a možné situace se vám elektrokolo může hodit.
Koupili jste u nás elektrokolo a máte to k nám daleko? Nebojte i pro vás máme řešení. Můžete využít služeb některého z našich servisních partnerů, kteří s vámi rádi vyřeší jak záruční, tak i pozáruční problém. Umí realizovat i placenou garanční prohlídku.
Limit asistence motoru do 25 km/h - noční můra mnohých cyklistů. Pokud patříte mezi ty, kterým omezení rychlosti vadí, jistě uvítáte jeho odstranění a my pro vás máme řešení. Pokud úpravu softwaru realizujete u nás, neztrácíte záruku na elektrokolo.
Pořídili jste si skvělé kolo a máte obavu z toho, že by Vám ho někdo mohl ukrást nebo že si ho zničíte? Bojíte se ho nechat v autě, zamčené venku bez dozoru nebo přes noc ve sklepě? Pak jste u nás správně. Pojištění elektrokol doporučují dvojnásobný mistr světa v biketrialu Josef Dressler a paralympijský vítěz a mistr světa v cyklistice Jiří Ježek.
Nevíte-li si rady, velmi rádi vám pomůžeme a poradíme. Stačí se s námi spojit nebo nám zavolat na infolinku +420 315 601 380
Dočetli jste až jsem? Dobře pro Vás, připravili jsme si pro Vás slevu 10% na příslušenství - v košíku do pole "mám slevový kód" stačí zadat crus23
Parametry
Elektropohon
Výrobce motoru | Bafang |
Baterie | 720 Wh |
Dojezd | 60 až 90 km, 80 až 130 km, 100 až 250 km |
Kroutící moment | 95 Nm |
Display | Bafang LCD |
Typ motoru | Bafang M500-510 |
Rám
Modelový rok | 2022 |
Barva | Šedá |
Velikost rámu | 18 ", 20 " |
Kola
Velikost kol | 28 " |
Pláště | Schwalbe Energizer Active Plus 28 x 2,00 |
Náboje | Crussis disc, ložisko věneček, 32D |
Výplet | x |
Ráfky | Crussis 28", dvoustěnné, vložkované, 25mm |
Tlumení
Tlumič | x |
Vidlice | Rockshox FS Paragon Gold RL R Solo Air 700c, zdvih 65 mm, uzamykatelná z řídítek |
Brzdy
Kotouče | 180 mm - přední, 160 mm - zadní |
Zadní brzda | Shimano Deore BR-MT410, nebo Sram Level, hydraulická, rotor 160 mm |
Přední brzda | Shimano Deore BR-MT410, nebo Sram Level, hydraulická, rotor 180 mm |
Řetězová linka / šlapání
Převodník | Sram X-Sync 2 38Z / Bafang 170 mm |
Řetěz | Sram Eagle SX 12s |
Kazeta | Sram CS-PG1210 Eagle, 11-50z |
Řazení | Sram SX Eagle |
Přehazovačka | Sram Eagle SX 12s |
Komponenty
Teleskopická sedlovka | za příplatek 3-8 tis. Kč |
Gripy | Crussis, 100% silikon |
Sedlo | Selle Royal |
Sedlovka | 30,4 mm |
Řidítka | Crussis Al, 700 mm |
Představec | Crussis Al, 105 mm, pevný |
Hmotnost
Hmotnost | Vážení elektrokol neprobíhá podle žádného zavedeného standardu, kterého by se drželi všichni výrobci. Některé značky uvádějí uměle snížené hmotnosti. Pro zjištění váhy kola je třeba nechat ho zvážit přímo na prodejně. |
Nosnost | 120 kg |
Akumo hodnotí
Jedná se o velmi kvalitně mechanicky osazený model, vypíchl bych hlavně vzduchovou vidlici od RockShox a také 12 st. řazení, kolo je určeno i pro náročnějšího cyklistu.
Máme vždy něco navíc
To co děláme nás nesmírně baví a děláme to NAPLNO, právě proto vám umíme poskytnout nadstandardní služby a zákaznický servis. Našim cílem je vaše maximální spokojenost, která je pro nás hnacím motorem a zároveň důvodem, proč u nás nakupujete v tak velkém množství již od roku 2007.
Použité technologie
Sportovnější varianta trekového elektrokola, která má širší pláště a větší počet převodů. Díky tomu se skvěle hodí pro jízdu v lehčím terénu, ale pohodlně se na něm svezete i ve městě, do práce nebo na cyklostezce.
Příslušenství
CRUSSIS
Česká značka Crussis působí na českém trhu od roku 2013, jejím zakladatelem je Petr Výkruta. Od roku 2015 česká značka Crussis začala svá elektrokola vyrábět na vlastní výrobní lince v Hovorčovicích s kapacitou 8.000 kusů elektrokol ročně. Společně s elektrokoly česká značka Crussis začala vyrábět i koloběžky. V roce 2018 se tváří značky CRUSSIS stal hokejista Jaromír Jágr, mezinárodní sportovní ikona a hokejová legenda.
Pro modelovou řadu 2021 se rozhodli vyrobit přes 30.000 kusů elektrokol, které se do posledního kusu vyprodaly. Nyní česká značka Crussis plánuje do roku 2024 zvýšení výrobní kapacity nad 80.000 kusů, které se musely přesunout do nových skladovacích a výrobních prostor o rozloze 20.000 m2 v moderní hale PROLOGIC Park Úžice, kde je možné kapacitu navýšit až na 300.000 kusů elektrokol.
Zeptejte se (3)
Věrnostní klub pro registrované
Slevy na nákup 5-20%
Doprava zdarma
Věrnostní program a prémiové služby
Doprava | Datum doručení | Cena dopravy | |
---|---|---|---|
Doručení elektrokola - Toptrans (CZ+SK) | zdarma | ||
Osobní odběr - Mělník | zdarma | ||
Osobní odběr u servisního partnera (18x v ČR) | 490 Kč |
Termíny doručení závisí na aktuální situaci a kapacitách přepravních společností.
Vybrali jste si dodání elektrokola ve velké krabici = 100% SERVIS.
Naším cílem při zvolení této služby je, aby zákazníci neměli s dodaným elektrokolem v podstatě žádnou starost a mohli se rovnou vydat na cestu a užívat si vytoužené elektro pomoci. Aby Vaše elektrokolo bylo expedováno kompletně seřízené a pro Vás připravené, je nutné péči věnovat trochu času. Při objednání této služby počítejte s tím, že expedice k Vám bude řádově za 3-5 pracovních dní od potvrzení objednávky.
Ano, při dodání elektrokola ve velké krabici je i přesto provést dva malé úkony. Řidítka elektrokola jsou natočeny souběžně s rámem a proto je potřeba je narovnat a utáhnout 2x imbusový šroub. Druhý úkon je našroubování pedálů na kliky ( Je nutné vždy vybrat pravý pedál na pravou kliku a levý pedál na levou kliku. Směr závitu je opačný ! ).
1) Vyberte si zboží a vložte ho do košíku. Nejste si jistí, jaká velikost nebo typ vám bude sedět nejlépe? Přihoďte si pro jistotu další kusy do košíku. My vám rádi zboží připravíme na prodejnu, kde si můžete vše prohlédnout, vyzkoušet a rozhodnout se.
2) V košíku zvolte osobní odběr. Zboží pro vás připravíme na mělnickou prodejnu a pošleme vám potvrzení, že je vše připravené k vyzkoušení.
3) V sekci platba zvolte hotově či kartou při převzetí.
4) Potvrzení o přípravě ze strany obchodu. Jakmile pro vás budeme mít zboží připravené, dáme vám vědět. Vy máte 7 dní na to se u nás zastavit a vyzkoušet.
Rezervace je zcela nezávazná a je možné jí kdykoliv zrušit či změnit. Proto se nemusíte bát, že byste se vytvořením rezervace k něčemu zavazovali.
V případě potřeby nás můžete kontaktovat na infolince
+420 315 601 380
Vytvořte si účet a získáte nabité výhody:
Zeptejte se(3)
Máte nějaký dotaz k tomuto produktu? Zeptejte se v diskuzi.
Petr Lunga
29. 9. 2023Dobrý den, v popisu máte psáno motor Bafang 500-510. S dostupných informací vím, že motor Bafang 510 je lehčí. Proto bych měl zájem, aby kolo bylo osazeno právě tímto motorem Bafang 510. Současně bych volil variantu osazení Shimano Deore (opět varianty - brzdy). Je možné kolo takto vybavit a jaký by to mělo dopad do ceny? Děkuji. P. Lunga
Daniel Šimek
29. 9. 2023Reakce na: Dobrý den, v popisu máte psáno motor Bafang 500-510. S dostupných informací vím, že motor Bafang 510 je lehčí. Proto bych měl zájem, aby kolo bylo osazeno právě tímto motorem Bafang 510. Současně bych volil variantu osazení Shimano Deore (opět varianty - brzdy). Je možné kolo takto vybavit a jaký by to mělo dopad do ceny? Děkuji. P. Lunga
Dobrý den, pane Lunga,
přeosazení motoru není možné, elektrokolo je osazeno motorem Bafang M500.
Přeosazení brzd by nebyl problém, cena za za brzdy Shimano Deore je cca 3.500 Kč.
Pokud by jste chtěl tuto možnost dále komunikovat, budu pro Vás na telefonu 315 601 380 - Šimek
S pozdravem Team Akumo, Mělník
Petr Jáchym
20. 7. 2023Dobrý den . Toto by mi velmi vyhovovalo, ale slyšel jsem, že "pokovidové" várky BAFANG 500 mají vyšší poruchovost . Pak ve Vašem komentáři, že Bafang 500 je hlučnější než 400 ?? Jak je to s Vašimi servisy po republice, konkretně Vysočina, Žďár nad Sázavou ? Děkuji Jáchym 731492734
Martin Kostroun
21. 7. 2023Reakce na: Dobrý den . Toto by mi velmi vyhovovalo, ale slyšel jsem, že "pokovidové" várky BAFANG 500 mají vyšší poruchovost . Pak ve Vašem komentáři, že Bafang 500 je hlučnější než 400 ?? Jak je to s Vašimi servisy po republice, konkretně Vysočina, Žďár nad Sázavou ? Děkuji Jáchym 731492734
Dobrý den,
děkuji za Váš dotaz.
Jelikož výroba motorů již běží nějakou dobu, tak Covid na výrobu neměl jiný vliv než to, že byly dodané později. Žádná vyšší poruchovost není známa. Motor Bafang 500 je ve vyšší kadenci díky vyššímu výkonu lehce hlasitější, ale nic co by rozrušovalo během jízdy. Pro servis elektrokol je možné využít servisní zástupce www.kolofix.cz .
Děkuji, Kostroun Martin.
Antonín Urbánek
16. 6. 2023Dobrý den, chci se zeptat kdybyste mohli kolo doručit a nebo kde sídlíte abych si mohl vyzvednout Pokud bych měl zájem děkuji Urbánek
Lukáš Drahovzal
19. 6. 2023Reakce na: Dobrý den, chci se zeptat kdybyste mohli kolo doručit a nebo kde sídlíte abych si mohl vyzvednout Pokud bych měl zájem děkuji Urbánek
Dobrý den,
děkuji za váš dotaz. Kolo umíme doručit kamkoliv po ČR do 2-3 dnů od objednání. Kolo vám přijde v kompletně seřízeném stavu, takže se nemusíte zlobit s jeho skládáním a nastavením.
Případně si můžete kolo vyzvednout u nás na prodejně v Mělníku.